Sanera lukten av rutten fisk??

Startat av Kari, 2007-07-12 16:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Skulle packa ryggan och tyckte att det luktade mysko, tre strömmingar i plastpåse och låda har visst lagat en vecka...  :o :o :o Inget har tur som inte kommit ut mer än lukten.

Surströmming i all ära men hur får man bort "doften" utan att tvätta? -Och snabbt? Tvätta inget alternativ då det är en ramryggsäck.

Ryggan ska vara klar att användas om mindre än ett dygn...

agnetasch

Spray som tar bort dålig lukt;vräk på i omgångar(du kommer att dofta som en liten ängsblomma,hihi)
Var glad att det bara var ryggsäcken som drabbades.När vi badade i sjön en gång kom stövaren lufsande i strandkanten med en MYCKET död fisk i munnen.Mannen tog fisken o slängde ut den i sjön.Fast jag stog mellan honom o sjön.Jag fick kadavret rakt i planeten,näsan täcktes av död-fisk-mos.UUURK

Tracey

2007-07-12 18:06 #2 Last Edit: 2007-07-12 18:30 by Tracey
Spring å köp en flaska Fébréze! Det är en spray som tar bort dålig lukt. Jag har själv använt den mot kattkiss. (Passade en liten perser-flicka samt två bondkatter av manlig karaktär i två veckor en gång. De tackade för semestern sista natten genom att kissa i min säng (förmodligen alla tre på en gång av mängden att döma...) Dessvärre upptäckte jag inte eländet förrän jag stod o skakade sängkläderna på balkongen o allt skvätte upp i nyllet...  :-\ De små monstrena ska vara glada att de hunnit åka hem... ;) ) Nåväl; du hittar den i de flesta mataffärer. Ett tips är dock att ta den utan parfym! :)

Urban

Har hört att ättika är en effektiv luktborttagare.
Kanske kan du hitta nåt bra tips här http://www.perstorpattika.com/upload/attika_tips_001.pdf

Tracey

2007-07-24 00:58 #4 Last Edit: 2007-07-24 01:20 by Tracey
Var härom kvällen hemma hos en arbetskompis som nyligen fått fem bedårande söta Jack Russel-valpar. När de kissade i hennes soffa, plockade hon fram ett nyligen införskaffat antiluktspray med det passande namnet "Piss Off!". Ett väldigt bra och effektivt spray, tyckte hon. Kanske något att pröva..? :D

Andreas

Citat från: Tracey skrivet 2007-07-12 18:06
Spring å köp en flaska Fébréze! Det är en spray som tar bort dålig lukt.


Var får man tag på Fébréze - i vanliga matbutiker eller är det något som säljs i djuraffärer?

Hittade Piss Off här på nätet:
http://www.pwss.se/product.php?productid=3823&cat=169&page=1
85 kronor för 500 ml.

Det finns då specialprodukter för allt...
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal