Vad göra med gröna tomater?

Startat av Kari, 2007-10-18 11:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Har ett gäng gröna tomater, så små att dom inte kommer bli röda, men det vore synd att inte göra något av dom. Men vad?
Storleken är som pingisbollar.

Recept och tips?

kryddburken

Syltade gröna tomater, det är bra för aptiten, det ger vi våra gamla på jobbet ibland!

Sweber

Min hustru gjorde nyligen tomatmarmelad av gröna pingisbollar.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari

Kryddis: Syltade känner jag igen från man var liten, recept kanske vid tillfälle?
Sweber: Marmelad, hmm, kanske det! Hustrun kanske vill dela med sig av ett recept?

Sweber

elka, jag ska kolla med henne. Jag misstänker att hon inte har kommit på detta själv utan läst det i någon kokbok.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kryddburken

Till ca 1kg. Förväll tomater ca 5min i kokande vatten. Häll av och fyll upp på rengjorda glasburkar. koka lagen enligt nedan och fyll burkarna.

Det här behöver du :
3 dl vatten
1 1/2 dl ren ättika
4 dl Ljus baksirap
6 hela kryddnejlikor
2 - 3 kanelstänger

Andreas

Vad äter man syltade gröna tomater till för något?

Sweber: Ja nä det är väldigt sällan folk kommer på recept alldeles på egen hand men det är ju ändå roligt att få receptet.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal