Har någon problem med att forumet går segt ibland?

Startat av Andreas, 2007-05-03 13:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Oftast fungerar det bra, men jag har själv några gånger upplevt att det gått lite och nån gång ordentligt segt att få fram sidorna i forumet, fast när jag prövat med andra webbplatser har det gått smidigt. Berätta gärna i denna tråd om någon annan märkt att forumet gått sakta så att jag eventuellt kan ligga på webbhotellet.

(Ni som tycker att det alltid fungerar smidigt - säg ingenting.)
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Tycker att Matforum tidvis har varit mycket segt den senaste veckan.

Det tar tid innan servern svarar, det står "Waiting for Matforum" i webläsaren, men när väl responsen kommer laddas hela sidan blixtsnabbt, precis som vanligt.

Kari

Jepp. Här med.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.9.0.11) Gecko/2009060215 Firefox/3.0.11

agnetasch

Blandad seghet kan förekomma.Plötsligt när allt flyter bra blir det segt,men efter en stund släpper det o är som vanligt.

Mickan

Samma här. Jag tror att det är mitt nät. Om jag kollar indikatorn är det som att nätet går ned eller tappar markant i styrka vissa stunder.
Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

Hmmm där ser man, jag har själv noterat att det ibland varit halvsegt på sistone och när så många upplever samma sak är det knappast någon slump, jag ska kolla upp detta.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Laddar upp en (ja stor) bild på en "frysning" som varade i 45sekunder nyss.

Hur jag triggade detta -> Kl 10:38 -> Sökte efter "gravad strömming" -> Gick sedan till "Visa nya svar på dina inlägg" -> Inget händer, klockar ca 45sek "Väntar på matforum.nu" -> 10:39 skärmdumpar jag bilden.

Hoppas det är till någon hjälp..?

Lucy

har också problem med seghet då och då och flera gånger har jag också haft problem med att när jag klickar på den länk som ska ta mig till sista skrivna inlägget i en fråga så kommer jag ändå till första sidan i ämnet, det har inte hänt förut.

Hasse


Kari

OT: Jag kan inte byta avatar... Men jag kan byta från man till kvinna och spara. Bytte förstås tbx sen ;) Men inte fick jag upp avataren som är 1.97kb och inget felmess.

---

Hmm, nu ÄR avataren uppe. Gav ju som upp förut. Fick jag hjälp eller var det seghet(en)?

agnetasch


Andreas

Var i kontakt med webbhotellet för en dryg vecka sen men de kunde inte se några problem hos sig och jag har själv inte märkt av att det gått segt på sistone men provar nu stänga av lite kringfunktioner så får vi se om det gör nån skillnad. Ska även köra lite fler egna tester.

Och skriv gärna i den här tråden varje gång ni tycker det går segt.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Seeeegt ikväll. Error å! Nästa omöjligt att få upp bild nyss..

Hasse

Jag har fått samma fel och upplever också att det går allmänt segt ibland.

Andreas

Jo det är tyvärr periodvis segt och får inte webbhotellet ordning på torpet snart så blir det väl till att byta... :(
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Vilken leverantör är det? Vad beror det på, enligt dig? Enligt dom?

bryggens

Jag har faktiskt aldrig märkt någon skillnad.
Det har gått hur bra som helst, även när det finns såna där jättestora bilder  (som inte ska finnas?).
Vad har ni som tycker att det går trögt för leverantör?Hastighet?Virusskydd?
Någon gemensam nämnare?

Ia

Funkar utan problem, däremot är ComHem sjuuuukt segt mellan varven... Suck!
Ia´s Matblogg

Kari

Idag, söndag mitt på dagen - nä, nu går det inte längre. Djupfryst sirap är som en dragster i jämförelse och jag har inte laddat upp några bilder.. :(

Visst, jag sitter på en Comhem men då borde väl fler sajter sega?

Jag vet att Andreas har något på gång men kände att jag måste få berätta ändå.

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal