Bästa hamburgaren vid vägen?

Startat av agnetasch, 2008-06-10 12:48

Föregående ämne - Nästa ämne

När Du väljer en hamburgare eller liknande längs vägen, vad blir det då?

Första bästa
3 (5.9%)
Mc Donald´s
12 (23.5%)
Frasses
5 (9.8%)
Max
22 (43.1%)
Sibylla
10 (19.6%)
Burger King
13 (25.5%)
Daisys
0 (0%)
Annan (vilken?)
7 (13.7%)
Aldrig
4 (7.8%)

Antal personer som röstat: 51

agnetasch

2008-06-10 12:48 Last Edit: 2008-06-10 14:14 by Andreas
Citat från: Andreas skrivet 2008-06-09 21:16
Idag Frasses cheesemeny http://www.frasses.se/index.php?meny=cheese


Andreas: Hur var maten på Frasses? Vi åker förbi Frasses i Laholm då o då men har inte vågat prova. Vi brukar istället landa på Max i Halmstad men det kunde ju vara kul att variera sig. Speciellt laxmålet är jag nyfiken på
http://www.frasses.se/index.php?meny=lax&karta=1&news=restauranger

[Edit: Andreas klippte in citat av sig själv innan flytt till burgetråden.]

Kari

Lägger mig i: Frasses är det som vi alltid väljer när vi är i Frassetrakter, hjärtegott burgaren 8 gånger av 10. Bra mat som alltid funkar för magen å! ;D
Såg förra sommaren att det finns salladsbuffé ifall man är kanin ;), iaf i Nordmaling.

--

Dax för en ny tråd tro? ;) Namnförslag: "Bästa hamburgaren vid vägen?"

agnetasch

Hjärtegottburgaren ser inte dum ut, är det Frasses svar på Max´GI-mål? (Eller tvärtom)

"Bästa hamburgaren vid vägen?"=Utmärkt idé  :D

Kari

Man vill ju igentligen inte men det är ibland det enda som finns till hands, jo rätt gott är det ändå.. Eller?

Inga hemmaburgare i denna tråd!

Kari

Min röst: McD & Frasses.
McD är billigt och finns nästan överallt. Frasses finns ju inte över allt, ännu, men det är värt en extra mil när hungern anfaller en på vägen.. Hjärtegott är mums!

Matvraket Sibylla som ligger en liten bit norr om Härnosand är mycket bra, men hoppa över laxburgaren. Bonusklippkort finns!

Vegabaren i Haninge, om det ännu kan räknas som hamburgeri, är klassisk mark för många! Testa deras Sambalburgare, värt var enda sekund av omväg! ;D

Andreas

Citat från: agnetasch skrivet 2008-06-10 12:48
Andreas: Hur var maten på Frasses? Vi åker förbi Frasses i Laholm då o då men har inte vågat prova. Vi brukar istället landa på Max i Halmstad men det kunde ju vara kul att variera sig. Speciellt laxmålet är jag nyfiken på
http://www.frasses.se/index.php?meny=lax&karta=1&news=restauranger


Cheeseburgaren var ganska bra fast kunde haft lite mer ost och så hade jag kunnat klara mig utan stekflottsstänk på brödets ovansida och varit nöjd med aningen mindre salt på stripsen. Laxmålet har jag inte provat men däremot har jag smakat vegomålet som var en kraftigt friterad grönsakshistoria - god men kunde varit fylligare i smaken.

Jag äter hamburgare kanske nån gång i månaden och då brukar jag sprida besöken mellan kedjorna för att få lite omväxling och lite beroende på hur bråttom det är. McDonalds är snabbast men oftast sämst och slafsigast och svampigast burgare. Max är godast men känns ibland lite feta och det händer att man får vänta jättelänge på maten. Frasses är lite ojämna, ibland jättegott ibland mindre lyckat.

Frasses har inte riktigt hängt med i burgersvängarna annars, det är mer som det var förr med pommes, burgare och läsk medan både McD och Max vill vara mer nyttiga och serverar sallader samt erbjuder möjligheten att byta pommes mot bönsallader osv. och smoothies som alternativ till läskeblask.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

2008-06-10 15:38 #6 Last Edit: 2008-06-10 15:44 by elka
Nu ska Ni få veta hur vi gör på McD.. *hemlis*

För att inte få en hamburgare som legat i flera minuter "kultingvärmaren" så ber man om något extra på eller ljuger om att man är allergisk mot tex senap. Alltid hamburgare alá minut! 8)

Inget revolutionerande knep men man slipper få en läskig svamp i lådan! Enda "kostnaden" blir 1-3 minuters väntan!! 

--

Jo, är man inte nöjd - KLAGA! Har man kört i driven så kan man klaga nästa gång. Både roligt och lärorikt att få förklarat varför tex Big-Macen var kall eller varför köttet saknades.. ;) Har hänt på riktigt!

Hasse

2008-06-10 18:08 #7 Last Edit: 2008-06-10 23:25 by Hasse
Hm, jag gillar Mc Donalds svampiga hamburgare!

Jag vet ytterligare en som tycker likadant, nämligen en kamrat från ungdomsåren. Det var han som lärde mig uppskatta den utsökt förfinade konsistensen hos en QP cheese som legat en stund i papper. Men det är kanske bara vi två, som har ett tillräckligt sofistikerat sinne för det delikata, som kan uppskatta svampigheten?      :)

crlhrv

Frugan köpte en laxmålet på Frasses i Strömstad i vintras och enligt henne var den riktigt riktigt bra.

Nämnda Frasses är också värt ett besök då det ligger på våningen ovanpå en Konsum samt delar lokal och matsal med den lokala ålderdomshemsrestaurangen. Surrealistiskt var bara förnamnet när vi, två småvuxna och en kille på 10, ramlade in under en snöstorm i vintras. Vi var vrålhungriga och när vi kom in i lokalen stannade alla upp samtidigt, tittandes på varandra med uttrycket "Va?" i ansiktet. Där inne satt 20-30 stycken 90+ människor och åt ärtsoppa. När vi kom in var vi de ena, förutom matpersonalen, som var under 90 år. Men vi bet ihop eftersom vi var hungriga, beställde och trasslade oss sedan mellan rullatorer och otvättat hår till ett smutsigt bord.

Min baconburgare var varken bra eller dålig. Och det tog evigheter att få maten. Den enda riktigt bra Frasses jag varit på är en i Luleå.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Hahah, Calle, din berättelse låter som nån surrealistisk film! Ibland gäller det att inte vara kräsen :D
Det ska bli väldigt spännande att besöka Frasses! Låter betryggande att laxmålet är OK. Undrar om dom har Parisare i Laholm, det är ju en korvsort som inte existerar i dom trakterna.
Annars väljer jag gärna Burger King, mycket för deras frasiga pommes, men också för god smak på burgarna, snabbhet o avsaknad (eller brist?) på svampighet. Sen kommer Max o sist Restaurang Gyllene Måsen ;D

Filippa

Hm, Frasses har jag aldrig provat, trots många mil på vägarna men tror jag måste ta en omväg i sommar ?

Förr fanns Smaskens i västra Stockholm men den har nu blivit en Daisys och därmed gått ner sig. I Stockholm har det startat en "ny" kedja som heter Texas Burger. Hänger ihop med Texas Longhorn Smokehouse och är till å med riktigt bra men det är ju ingen fastfood utan mer restaurang.  http://www.texassmokehouse.se/ . Det är en 150gr hamburgare med en massa varianter och sedan har dom lite texmex mat som nachos och quesadillas.

agnetasch

Neeej, inte Frasses för mig! Vi provade den kombinerade vägkrogen Rasta o Frasses i Snapparp nedanför Halmstad o det var inget besök som kommer att upprepas.
Hamburgare är inte huvudsaken där utan det är den gamla vanliga vägkrogsmaten som är viktigast o som går före. Att få vänta över en kvart på en hamburgare tycker jag är mycket i en kvartsfull restaurang. Drickan hann ju bli varm o dom hade inte COKA COLA bara Pepsi >:(
Själva maten var lite konstig; jättepåse med pommes stripes som man bara orkar hälften av o en liten baconburgare där burgaren inte var tjockare än baconskivorna (men lika seg) Orostat bröd, ovanligt hård plastost o en massa vit klet som rann mellan fingrarna. 66 :- ville dom ha för kalaset, något som hos t.ex Max inte hade kostat 56:-
Nej tack, aldrig mer kombon Rasta/Frasses. Jag såg att i Strömstad har man också den kombinationen.

Lisa H

MAX svarar norrlänningen då. McD kan dra åt skogen om man jämför. Ok att de senare är snabbare, men det är då enda fördelen. MAX mål med smält cheddarost är det ultimata bakiskäket. :D ;)

kryddburken

Hänger på norrlandsblodet och svarade självklart MAX!!
Har köpt lite i grejjer helgen så jag ska försöka ge mig på deras egna "chili cheese" tänkte jag! Får se hur det blir!

Anna

Uppvuxen i Piteå och därefter bosatt i Umeå i många år..jag skulle gärna vilja svara Max, men efter att ha provat Max i Solna vid flera tillfällen(ännu en flytt, finns i Sthlm nu), kan jag bara inte. Någon som provat äta just där? De lyckas med att servera iskalla sega pommes, Chili Cheese som legat på varmhållning alldeles för länge (sega och mjuka), blaskiga burgare som någon tycks ha stampat på (inspirerade av McDonalds kanske?), glömmer inte sällan delar av tillbehören (lök t.ex.) o.s.v...en riktig katastrof. Att de skulle tillverka maten efter beställning på det stället kan ni glömma. Bedrövligt!

Lägger min röst på en gammal goding istället, Sunes i Piteå  ;D alltid bra mat, supergod smältost. Riktiga kaloribomber, men så ska det vara på en riktigt bra grill ;)

Filippa

Ja, Max i Solna....nej, det är nåt som inte riktigt stämmer där. Har inte varit där mer än tre gånger men första gången var stripsen übersalta, andra gången fick jag fel burgare och tredje gången var burgaren kall....

Jag slänger in Burger King på Odenplan i leken. Mycket folk, kan stundtals vara lite lång väntan och smutsiga golv men burgarna är bra, lökringarna delikata och läsken kall. Vad mer vill man ha ?
:-)

Kari

Jo, här är man ju nästan uppväxt.. www.hamburgerbar.com
Men idag är det inte bara hamburgare där som gäller.
Mitt tips är deras hemmalagade sambalburgare. Nä, dom bor inte där ;) Tror jag.

Fredrik

Mitt förslag är som fler andra Vegabaren Handen - jävligt gott helt enkelt. Sommartid gott om platser att sitta ute, vintertid massor av plats inne..lätt parkerat och snabbt går det.

Mickan

Frasses är ingen höjdare enligt mig. Skulle äta hjärtegott sist. Tjejen i kassan sa att de inte hade kvar av kletet (ja, hon sa så!) och undrade om jag kunde ta vanlig dressing. Gjorde så och min hamburgare fick sällskap av isbergsssallad, mosig tomat och en gurkskiva som flöt i vatten. Väntetiden uppskattades inte heller. Gillar inte pommes något vidare och uppskattar försök till goda alternativ. Mc bönsallad duger. Glöm aldrig den fina möjligheten att ta med matsäck :)
Video meliora proboque deteriora sequor

Krista

Vegabaren i Haninge, är en sucker för deras coleslaw i botten av burgaren ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal