Vilken fyllemat är godast?

Startat av crlhrv, 2008-03-26 18:42

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

elka: inget slår en langos en tidig sommarmorgon på väg hem genom stan! (perfekt att återställa fett/salt-balansen med innan man dyker ner i säng)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Rookie-T

Allt friterat är ju wicked på fyllan skulle jag vilja påstå, Salt och fett FTW!!!!
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

chipskungen

kebab är inte tokigt !! bästa är om man har stått och bakat pizza hemma eller kanske nån gryta som man kan fullkomligen vräka i sig..i brist på annat så går vad som helst ner innan sängdags. mm knäckebröd med potatis o aromat eller varför inte knäckebröd doppat i bea. eller tortillas med smält ost och inlagd gurka ! vad som helst går ner . fyllesex är överskattat ibland är det bättre att fyllevräka i sig mat :D

Anne

Snabbmakaroner med ketchup och pastakrydda, gick åt på den tiden det begav sig... :)
Anne's Food - min matblogg

agnetasch

Spagetti,gärna lite överkokt, salt o Bregott (mycket) :-[

annamaria

Chipskungen: varför måste det ena eller det andra uteslutas  ;D Jag äter gärna kebab.

Rookie-T

Man blandar det man har hemma i stekpannan och fräser lite snabbt. Sen knäcker man i två ägg och ger ett snabbt omrör sen ere bara att hugga in, Serveras ned HP sås såklart :)
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

Sweber

Kanske en lite utvikning men, en lumpar"kompis" hade som tradition att när han och hans gäng festade hemma hos någon, bakade dom äckelkaka på fyllan. Basen var alltid något som påminde om sockerkakssmet, men allt möjligt hamnade i den. Det kunde vara ketchup, öl, tvål plastdjur osv. När smeten var klar åkte allt ner i en form och in i ugnen. En gång spårade det ur lite och någon kom på att man måste ju ha ett ljus i mitten. Sagt och gjort, ett hemsmugglat knallskott stäldes i mitten innan kakformen åkte in i ugnen. Som tur var lämnade dom köket för att festa vidare. Efter en stund small det och det blev kaksmet på väggarna i köket. Ugnsluckan lossnade delvis och spisen såg ut som ett ägg. Rutan blåstes givetvis ut. Hade grabbarna varit kvar i köket hade det kunnat sluta riktigt illa. Behöver jag nämna att killen som hade lägenheten blev vräkt och att det blev kostsamt att ersätta skadorna. Så fyllemat kan vara riskfyllt.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

crlhrv

sweber: att knallskott inte ska in i ugnen måste till och med en icke-lumpare kunna räkna ut =)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

bryggens


Nu är detta ingen direkt fyllemat utan mer dagen efter-mat:
Man steker en skiva sirapslimpa,båda sidor, gärna någon dag gammal, det går åt en hel del smör för att få brödet fint.
Sen steker man ett ägg och ett par skivor falukorv, lägger dessa på limpskivan, på med ketchup och den är klar.

roffekock

Matforum är bäst

Sweber

Citat från: crlhrv skrivet 2008-04-04 15:01
sweber: att knallskott inte ska in i ugnen måste till och med en icke-lumpare kunna räkna ut =)


Allvarligt talat så tror jag att den killens starka sidor var andra än att räkna ut saker. Vilka vet jag inte, men intrycker man fick var att ljuset var tänt men ingen var hemma.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Cohen

Corned beef på rostat bröd med ketchup.
Bra fyllemat!

sarkku

kebabrulle från stans bästa fyllematställe e de bästa  :P

Langos. Min kompis brukar dräglande prata om langos. Vad e de för nåt egentligen? Sugen på att prova. Finns ju inte här i stan nånstans.

crlhrv

sarkuu: vilken stad och vilket fyllematsställe? bra att veta om man är i krokarna någon gång ;D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

annamaria

Jag har faktiskt ett langosrecept någonstans i gömmorna, ska se om jag hittar det. Langos är i alla fall en deg med potatis i som är friterad och sedan ett gott pålägg på. Vitlöksolja på är nödvändigt. Sen creme fraiche, röd lök och skinka eller stenbitsrom är det många som gillar. Återkommer.

agnetasch

Eller den "svenska" langosen, med creme fraiche o lingonsylt. Är det någon som smakat den? Gott?

Cohen

Citat från: agnetasch skrivet 2008-04-06 11:20
Eller den "svenska" langosen, med creme fraiche o lingonsylt. Är det någon som smakat den? Gott?


Jag har smakat! Fungerar ganska väl. Blir lite som pannkakor med grädde men mer fett och med mer syra. Fraiche, lök och rom är godare men detta funkar bättre än inget.

roffekock

Den godaste fyllematen som finns tycker jag är JANSSONS FRESTELSE el BIFF RYDBERG el HALSTRAD RÅBIFF med rå äggula. :D ;D

/rolf
Matforum är bäst

Rookie-T

Jag är ju ett grymt vid alla grönsvansade isbjörnar av råbiffen. En av mina favoriter. Men Fyllemat ska ju vara salt och fett. helst frittat :P

Friterad pizza är ju något man tydligen äter i Skottland eller irland eller nått sådant har jag läst på lite forum och matbloggar. DET måste vara fyllemat kungen. Friterad Coca-cola till så har du en matkoma. (joo det är sant, nån matfestival i staterna visade upp frittad cola) Jänkarna är skojjiga ibland.
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal