Tillaga mat inför 3 dagar

Startat av Julius, 2016-03-09 17:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Julius

Ska laga mat som ska användas som matlåda Onsdag. Torsdag. Fredag ett par veckor framåt. Tänker då laga maten varje tisdag.

Tips på måltid? Önskemålet från den som ska ha maten var en kycklingsallad med pasta, pesto, majs, soltorkade tomater m.m.
Är det nått som håller sig från tisdag kväll till fredag lunch? Och hur ska man förvara den? Kan tillägga att mikro finns på arbetsplatsen. (Skanska)

Björnmat

När jag var student så brukade jag tillaga Köttfärssås i stora mängder som räckte över många dagar. Kokade bara lite spaghetti eller möjligen makaroner innan jag drog till skolan varje dag så att pastan var fräsch. Det höll i kylen i många dagar.

Brukade även göra diverse sallader för lunch, gjorde även dem på söndagskvällen, och åt den sista på torsdagen. Var aldrig några problem.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal