Vad är det absolut bästa du vet just nu?

Startat av Ia, 2009-08-12 15:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Ia

Just nu njuter jag som mest på fredagen när jag kommer hem från jobbet. Det är nystädat och mat och dryck är inhandlat. Öpnnar en flaska vin och tar ett glas samtigt som maten  börjar förbereda. Det ska vara rätt belysning och så lite skön/avkopplande musik i bakgrunden. Åhh jag gillar!!!
Ia´s Matblogg

Mickan

Min bästa känsla just nu har inte med mat att göra, konstigt nog. Den infinner sig i stället i slutet av ett 1,5 h långt, stenhårt träningspass. Kroppen är trött, inga krafter finns kvar att uppbåda men man har en fullt tillfredsställd själ. Under den efterföljande vilan vet man att kroppen bygger upp sig och man blir allt starkare.

Det bästa jag vet och som jag haft förmånen att känna varje dag i 13 år är att jag har världens mest underbara man!
Video meliora proboque deteriora sequor

Ia

Vad tränar du för ngt!? Förstår precis känslan du beskriver!:)
Ia´s Matblogg

Mickan

Styrketräning och löpning. Jag ska gå från sparris till stark. Än så länge går det ganska bra...
Video meliora proboque deteriora sequor

Ia

haha från sparris till stark - roligt uttryck :)
Ska du springa tjejmilen? Jag ska huu har inte tränat så bra under sommaren...men har 2 veckor på mig..
Ia´s Matblogg

Mickan

Nej, ingen tjejmil. Jag gillar inte motionslopp. Säger som min nu bortgångne styvfar: "Varför ska du ut och springa samtidigt som alla andra". Jag har gjort några halvmaror men nu springer jag bara för att rensa huvudet och för att kunna känna att jag är vältränad och för alla fantastiska hälsoeffekter. När det gäller styrkan är det likadant. Vi har mycket osteoporos i släkten och tung styrketräning är toppen för att motverka detta. Jag vet att jag måste träna resten av livet för att inte få alla de problem jag ser hos t ex min mormor. 10 kotkompressioner... Jag gillar också styrketräning för att man kan variera sig i oändlighet.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal