iPinumplåtar - kockarnas hemlighet?

Startat av Andreas, 2008-11-27 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Kökskedjan Electrolux home vill sälja nåt som kallas iPinumplåtar.

Dels såg jag en annons i lokalpressen med följande text "Laga mat som proffsen! Tidigare var iPinum kockarnas hemlighet. Nu kan alla njuta av läckrare, nyttigare och enklare matlagning hemma i köket." och dels fanns en ruta med Gert Klötzke i ett reklamblad där han säger "iPinum revolutionerar matlagningen! iPinums GSB (Grilla-Steka-Baka) är en verklig universalprodukt som tillåter stekning, grillning och bakning på samma plåt. De unika värmeegenskaperna gör det möjligt att laga nästan all mat i ugnen och med mycket goda resultat. Det är roligt att få medverka till att också vanliga konsumenter nu kan använda dessa proffsprodukter."

iPinumplåtar är alltså något som proffskockar använt i hemlighet i åratal? Jag begriper faktiskt inte ens på vilket sätt de är bättre än en vanlig plåt, kan nån förklara?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Mja, de har sålts till storkök och restaurangkök tidigare. Jag har varit på deras demo och även fått ett par plåtar och de ÄR bra till en del saker, helt klart. De har alltså värmebevarande egenskaper på ett annat vis än vanliga metallplåtar, och jag är särskilt förtjust i att grilla på dem. Grönsaker blir kanon, och både kyckling och lax blir också jättebra. Man lagar allt helt utan fett, och det går *fort*.
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Tack Anne, du har verkligen koll på alla köksprylar!

Värmebevarande säger du, är de liksom tjockare och tyngre än vanliga plåtar då?

Sen undrar jag lite över det här med bakning som Gert Klötzke nämner, är det nåt du provat och i så fall blir det nån skillnad mot en vanlig plåt?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Ja, både tjockare och tyngre. Och det är liksom en helt egen legering.

Jag har bakat pizza på den, det blir ungefär samma effekt som en pizzasten. Plåten ska förvärmas (på högsta värme) så det är lite bökigt att baka t.ex. småkakor på den, det skulle jag nog inte ge mig på.. men bröd, absolut.
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal