Kvarn för fiskfärs

Startat av Mattias_Hedlund, 2008-11-16 21:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Mattias_Hedlund

Söker prisvärd kvarn till fiskmalning, vill ha tips på någon som maler finare än en köttkvarn men grövre än om man mixar fisken. Och som sagt prisvärd i det lägre pris segmentet.
Mvh
Mattias Hedlund

agnetasch

Men till en köttkvarn kan du ju ha olika hålskivor. Räcker inte det? Eller mala flera gånger.
Vad är det för fisk du vill ha så finfördelad? Vad ska du laga av den?

Andreas

Mattias: Menar du verkligen "finare än en köttkvarn men grövre än om man mixar fisken" och inte tvärsom? ???

Agneta: Mala flera gånger har jag aldrig provat, hur stor skillnad blir det från gång till gång?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Färsen blir lite finare för varje gång man mal. Nu är det mest gädda jag mal o den ska man mala tre gånger (av gammal hävd)
Annars kan man göra som på recept.nu där man gör gäddpaté så här: "mal fisken i köttkvarn, kör den sedan i mixern o passera till sist färsen genom en sikt" Är det Nivea dom tillverkar ;D

Mattias_Hedlund

Jag kanske skulle skriva att mixer i mitt tycke gör fisken för mosig. Har ingen  bra kvarn just nu och är inbiten fiskare så jag tänkte köpa en som främst är avsedd för fisk då det blir användningsområdet då jag inte brukar mala kött själv men det kanske är köttkvarnar som gäller.

agnetasch

Du har inte en matberedare du kan köpa till en köttkvarn till? Då brukar man kunna reglera hastigheten, jag tycker  att fisk gärna blir slafsigt om man kör för fort.
Krav alltså; flera hålskivor o flera hastigheter.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal