Handla mat på nätet? Vad tycker ni?

Startat av Karl, 2015-01-14 19:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Karl

Hej!

Har ni prövat att handla mat från "fullsortiment" på nätet, av antingen mathem, mat.se eller cooponline?
Vilken sida tycker ni har bäst utbud och priser?

Mvh, Karl

ms_wiz

Jag skulle definitivt handla på nätet om möjligheten funnes här långt ute på landet. Dock har jag under perioder varit sjuk och då haft möjlighet att beställa från lanthandeln. Då e-postar eller ringer man på onsdagen och på torsdagen står handlaren utanför dörren med kassarna packade och räkningen kommer på posten. Det är suverän service. Plus att någon frågar hur man mår :)
Tyvärr inte riktigt svar på frågan men ändå en liten erfarenhet från
anneli

Karl

Hej!

Gjorde min första beställning igår, och fick precis leverans till lägenheten! Tycker det var grymt smidigt. Beställde bland annat rå-fryst anklever eftersom det brukar vara väldigt klurigt att få tag på i butik. Kändes som att den var väldigt välhanterad och kom utan minsta tecken på kondens. Avlämningen tog en sekund, och transportkostnaden var gratis vid beställningar över 500 kr. Med en rabattkupong för förstagångsköpare var det också väldigt billigt.

Låter riktigt trevligt med lanthandeln, är det ett lokalt initiativ eller finns det i fler städer?

larsgustaf

Jag handlar regelbundet mat online, inte bara att det är bekvämt och smidigt, nu när tjänster som https://matspar.se finns kan man också komma undan billigare än vad man gör om man skulle handla fysiskt.

Skogis

Att handla mat på nätet är helt främmande för mig.
Mest för att jag sällan har en aning om vad som ska lagas innan jag kommer till butiken, men också för att jag inte får välja själv när det gäller färskvarorna.

Har en böjelse för att besöka matbutiker när jag är utomlands, senaste resan var till Frankrike, där sålde den lokala matkedjan påsar om 10kg gris :)
Hela kotlettrader och karré för € 2,95/kg.
I samma kyldisk låg det hela skinkor på ca 10kg för samma pris. Jag ville ha en men fick inte handla för mina reskamrater :(

Andreas

Mmm det här med färskvararor, dvs att få bra såna, tror jag kan vara ett problem när det gäller mat på nätet. Har aldrig beställt mat på nätet själv, men har sett hur det går till när butiksanställda springer omkring i butiken med en stor kärra med massor av kassar som skall fyllas. Det ägnas inte många sekunder åt att plocka ner varje vara och då åker nog både ett och annat dåligt exemplar ner i kassarna i hastigheten.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal