Chilisås – Bite me roasted garlic - Original Juan

Startat av Andreas, 2009-04-23 14:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Jag har tillsammans med Urban provat Bite me roasted garlic som är ett smakprov från http://www.extremechili.se. På flaskan står att såsen är tillverkad för http://www.originaljuan.com i Kansas. Chilisorterna den innehåller är chipotle (10-50k scoville) och habanaro (100-350k).

Färgen är mörkbrun, doften definitivt rökig chili och konsistensen halvtrög och småchunkig. Smaken är rökig, salt, vitlökig och lite besk. Sötman är liten. Även olivolja går att förnimma. Men dominerande är helt klart det rökiga. Och chilistyrkan förstås som ligger nånstans runt 6-7/10. Vi provade äta Bite me roasted garlic till stekt fläskkött och det är inte alls så pjåkigt. Och det skulle säkert passa riktigt bra att hälla såsen på grillat eller använda den som komponent i en grillsås eller kanske på hamburgaren?

Vårt gemensamma betyg var efter att ha provat den vid ett tillfälle var 4 eftersom den har bra egen karaktär med fyllighet, rökighet och trevlig styrka, men nu när jag testat den lite mer blir det bara en trea eftersom jag inte är helt förtjust beskan. Lovar att säga till om jag ändrar jag mig när jag provat den på grillat för det ska jag absolut göra.

Betyg 3/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Nä. Har provat Bite me på grillat för ett tag sen men den är alldeles för burdusbesk, inte alls bra. Och idag provade jag ett tunt lager på en burgare (med sallad, tomat, dressing, bröd), det gick väl sådär, burgaren visserligen inte förstörd men inte blev det gott.

Denna sås är härmed degraderad till 2/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal