Prostinnan, hertiginnan och andra misslyckade ostar?

Startat av Andreas, 2009-03-05 13:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Prostinnan har jag stött på tidigare och i veckans reklamblad från Coop Forum hittar man Hertiginnan för 29,90. Som jag förstått det är detta misslyckad präst- respektive grevéost som inte smakar riktigt som det är tänkt.

Någon som kan namnet på fler sådana här namnändrade ostvarianter?

Brukar ni köpa dem och vad tycker ni om dem? Jag har provat några gånger, i regel är det inget fel på smaken men någon gång har jag råkat ut för att osten varit rejält smulig.
Den som inte frågar får inga svar.

PerG

Intressant. Såg den där reklamen för osten och tyckte det verkade misstänkt med 29.90:-/kg men då förstår jag varför..

Kanske borde inhandla och riva ner och in i frysen....

Var har du hört att de namnger misslyckade ostar så förresten?

Mickan

Om den inte är god är det onödigt att ta upp plats i frysen. Köper ibland lagerskadad ost på Falbygdens Ost men den har bara konstig form. Bra smak!
Video meliora proboque deteriora sequor

kurt

Enligt mejerierna har ju alla idag förekommande ostar tillkommit genom "misstag", så utan dem kanske det inte kommer några nya sorter. Även om 90% av dem är misslyckanden.

Andreas

Citat från: PerG skrivet 2009-03-05 13:25
Var har du hört att de namnger misslyckade ostar så förresten?


Jag är inte säker på var jag hört det så ta det inte för givet, men att dessa ostar alltid säljs i "begränsad upplaga" är ju något som talar för att det stämmer.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal