Borgholm: Riviera Restaurang

Startat av kryddburken, 2008-06-05 17:58

Föregående ämne - Nästa ämne

kryddburken

2008-06-05 17:58 Last Edit: 2008-06-05 20:43 by kryddburken
Riviera Restaurang (fd. Wilmas) i Borgholm tillhör inte de restauranger som ni semesterfirare bör besöka! Jag lovar...
Eftersom Wilmas tidigare inte varit så särskilt känt för sin mat eller hygien tyckte jag det lät intressant med ny ägare o ny regi så jag gav det en chans!

Perimärerbjudande stod det på trotoarprataren;
Vi bestämde oss för :
1) Laxfilé med kokt potatis och citronsås
2) Biff Lindström, klyftpotatis och gräddsås
3) Fläskfilé med sparris & bearnaisesås, klyftpotatis

Nr1 kommer ut först, snyggt upplagd lax på en tallrik med lite gröna kvistar och en vit sås... men dessvärre med pommes till, inte alls vad vi hade beställt utan kokt potatis! Nåja...

Nr2 Fläskfilén.... Hmm... Såg helt klart ut som bankad kotlett i en oregelbunden "trasig" form. Ingen stekkrydda på varken salt eller peppar! Smakade S**T! Sparrisen såg jag däremot fram emot men den lyste med sin frånvaro istället hade jag fått en kvarts hel purjolök som smakade unket av gammalt stekflott! Såsen var ingen bearnaisesås utan en kallvispad brun skysås som dom förmodligen bara glömde att värma på.

Den bruna skyssåsen återfanns även på den tredje tallriken med biff. Dessvärre var biffarna helt råa i mitten och den som stekte dessa fick en för gästerna väl hörbar utskällning av chefen efter att vi gått in med tallriken igen... Nya biffar serverades på mindre än 1 min. Upptinade i microugn men inga Lindströmmare inte! Gräddsåsen lös med sin frånvaro och när vi ändå var så missnöjda med alla såser så provsmakade vi alla runt borden den goda citronsåsen till laxen... Nån citronsmak kunde inte urskiljas hur mycket man än drog på smakerna! En väldigt tunn vit sås som enbart smakade mjöl och minimalt med salt!

En stor besvikelse, den nya restaurangen Riviera (gamla Wilmas) rekommenderar jag er INTE att besöka om ni kommer till borgholm i sommar!

Kari


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal