Konsum startar invandrarbutik

Startat av Andreas, 2009-02-28 15:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Den 5:e mars öppnar Konsum Värmland en butik för "internationella livsmedel" i Karlstads mest invandrartäta stadsdel Kronoparken. "Butiken kommer att erbjuda mellan 4 000 och 5 000 artiklar som inte går att hitta i andra butiker inom Konsum Värmland."

http://www.dagenshandel.se/dh/DagensH.nsf/0/2211D41FDC04609FC1257567002DEB07?open

"4 000 och 5 000 artiklar som inte går att hitta", kan den siffran verkligen stämma? Låter som en spännande butik.
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Det här gillar jag. Samtidigt undrar jag hur kundsammansättningen kommer att se ut. Kommer Svensson att handla där för att det är exotiskt medan invandrargrupper handlar där de tidigare måste hittat sina varor?
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Åh då skulle jag gärna vara en Svensson. Vilket bra initiativ!

ivanl

På vårt "vanliga" Coop Forum finns en hyllrad med s k invandrar-livsmedel främst produkter från Mellanöstern.
Det märkliga är att det allra mesta är alternativa märken av exakt samma produkter som finns på andra platser i affären.
Såsom olivolja, oliver på burk, pistagenötter, sesamfrön, hummus, små inlagda gurkor mm mm
Jag finner detta något märkligt eftersom produkterna borde vara fullgoda även för "svenssons" och kunna sorteras in bland övriga märken inom respektive avdelning.
Vidare noterar jag att förpackningarna ofta är något större (t ex 1 kg oliver) samt kilopriset något lägre.
Är det något lurt här???

Ia

Åh vilken rolig butik! Har någon tips på bra Thai och eller indiskbutik i Stockholm?
Ia´s Matblogg

Filippa

En någorlunda bra thaibutik ligger på Fleminggatan nästan nere vid HSB. Och en odefinierad nationalitet-kul-butik finns på Kammakargatan nära Drottninggatan.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal