Flingsaltsströare?

Startat av Kaal, 2009-09-21 10:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Kaal

Hej!

Finns det någon som tycker som jag att det är lite ofräscht att pilla med fingrarna i flingsaltsskålen? Att använda sked- javisst. Men det borde finnas en roligare lösning!!
Jag tänker mig någon form av flingsaltsdoserare. Med ett tryck kommer det ut en "dos" flingsalt i handen som man sen kan göra vad man vill med. Alternativt någon form av "gummitut" där man kan krossa saltet innan det kommer ut. Detta vore även praktiskt i matlagning då man kanske är lite kladdig om fingrarna och inte vill kladda i saltskålen...

Vore inte detta bra?

Kari

Ja! Fast det känns redan som du uppfunnit något?!

Andreas

Citat från: Kaal skrivet 2009-09-21 10:26
Finns det någon som tycker som jag att det är lite ofräscht att pilla med fingrarna i flingsaltsskålen?


Jo det är sant, det är lite ofräscht. Men jag tror att det blir svårt att konstruera en doserare som blir lättare att dosera med än en sked. En sked är dessutom lättdiskad. Och för den som vill ha extrem hygien så finns ju alltid plasthandskar...
Den som inte frågar får inga svar.

Groet

Salt om något är ovänligt mot bakterier, sen så känns det otympligt att ha ett redskap för att sedan strö ut det med händerna, funkar inte en saltkvarn bättre?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal