En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: "Mina varor" från Ica  (läst 3792 gånger)

Anne

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
    • Anne's Food
"Mina varor" från Ica
« skrivet: 2008-10-17 18:12 »
Fler som har Ica-kort? Den här månaden fick alla hem rabatter som är personliga - och baserade på vad man brukar handla. För mig stämde listan riktigt bra. Det här fick jag rabatt på:

-tacoskal, valfria, Santa Maria (Vi brukar köpa tacotubs)
-varmkorv från Gol Pölser (Maken erkände att han brukar köpa det när jag inte är hemma)
-Friggs c-vitaminbrus
-Kitekat kattmat i portionspåsar
-Häagen-Dazs glass
-Icas bake-upbröd
-Icas ekologiska tortillachips
-Cream Cheese (nåja, det köper vi inte ofta)
-fetaost från Fontana
-färsk basilika

Vad tycker ni? Smart och praktiskt, eller integritetskränkande och läskigt? :)
Anne's Food - min matblogg

Kari

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2142
    • Visa profil
SV: "Mina varor" från Ica
« Svar #1 skrivet: 2008-10-17 21:15 »
Smart som sjutton. Integritetskränkande - absolut!

På min lista var det färsk svensk närproducerad ekologisk oxfilé, fiskpinnar och toapapper a 1000meter. Jo, Coca-Cola åsså.

Nästa?

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4442
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2008-10-18 10:48 »
Jättebra! Jag tackar o tar emot, känner mig inte ett dugg kränkt i min integritet.
Mjau kattmat, maskindiskmedel, kaviartuber o pulverkaffe; det köper vi massor av. Men Amandine, denna lite söta potatis minns jag knappt att jag köpt ???

"Du är vad du äter" är ute, nu gäller det "Du är vad som finns på dina MINA VAROR-listor" ;D

annamaria

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2076
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2008-10-20 17:14 »
Jag tycker också att det är bra. Blir nästan lite fnittrig när man såg vilka varor det var....kattmat, riskakor, laktosfri grädde, Kinapuffar - så nyttigt och bra man äter  ;) Om det bara funkat - jag köpte riskakor som skulle ha kostat 20% mindre. Ingen procent drogs när jag drog mitt ICA-kort. Då blir man lite sur. Sen har jag inte köpt de andra grejorna ännu. Vi får se om det funkar nästa gång. Har ni testat ännu?

Anne

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
    • Anne's Food
« Svar #4 skrivet: 2008-10-20 20:21 »
Ja, men nu när du säger det har jag inte dubbelkollat på kvittot. Får göra det nästa gång!
Anne's Food - min matblogg

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:

- Annonser -