En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Drinktips!  (läst 20353 gånger)

Stellan

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 70
  • Kolla in min blogg på salt.se!
    • Visa profil
    • Salt
SV: Drinktips!
« Svar #20 skrivet: 2007-06-05 20:53 »
Jag såg faktiskt på påsen med mojito-mix att det fanns ett alkoholfritt recept. Kan vara värt att testa, kanske? Annars funkar det nästan alltid med saft och lite Loka naturell för att få till bubblorna. Och så isbitar, frukt eller bär. De flesta ungar älskar när det ligger grejer i drickat.
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Tracey

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 141
    • Visa profil
Läskande sommardrink! :)
« Svar #21 skrivet: 2007-07-12 19:32 »

Här kommer ett tips på en läskande o svalkande sommardrink:

Blanda hemlagad rabarbersaft med en slurk vaniljvodka. (Ev. även lite Sprite, för bålkänsla)

Jättelyxigt att svalka sig med (nåja... ) på balkongen/altanen i sommar! :)

Urban

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 1355
    • Visa profil
SV: Läskande sommardrink! :)
« Svar #22 skrivet: 2007-07-12 19:45 »
Det lät som en frisk och fräsh blandning.. Rabarber och vanilj låter riktigt bra i mina öron  ;).

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4441
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 2015-02-15 08:51 »
Har ni sett att Apotekarnes har kommit med "vuxenläsk"? Kan ju bara vara tänkt att användas som groggvirke :o
Smakerna är:  Lemon Ginger, Blood Orange Grapefruit och Cranberry Garden Mint. Några idéer vad man kan blanda i för slags sprit/andra grejer i de olika läsksorterna för att få lite roliga drinkar?

ms_wiz

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 2015-02-15 11:13 »
Jag såg Apotekarnes apelsin och lemon vuxenläsk idag på macken. Tyvärr hade jag redan betalat för spolarvätskan och orkade inte göra ännu ett inköp så läsken får vänta. Men jag blev riktigt sugen för jag gillar läsk och gärna lite sura smaker!
-anneli-

Gerra

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil

Blurre

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 2016-02-26 10:48 »
6 cl iskall Dragon Blood, 2 cl limejuice, fyll upp med is, toppa med tranbärsjuice och soda. En riktig vinnare! Somrig

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -