2024-03-28 13:04

Midsommar

Startat av Urban, 2007-06-21 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Hej Alla användare och alla läsare.

Imorgon är det midsommarafton vilket betyder sång och dans runt midsommarstången (om vädret tillåter vill säga).
Midsommar är en tid då barnen, släkten och vännerna har roligt tillsammans, och då vi äter massor med god mat med tillhörande dryck. Många olika sorters Sill, snaps, lax både gravad och varmrökt, gravlaxsås, potatis, vörtbröd, tunnbröd, Västerbottenspaj, romröra, kokta ägg med kaviargrädde, köttbullar, prinskorv, nubbesill och kall öl mm... Ojj va gott det ska bli!!! 
Själv så ska jag redan ikväll åka upp till Piteå för att fira midsommar med mina syskon och deras respektive.
Midsommar är för mig en sån där dag som man verkligen ser fram emot...
Vi syskon träffas inte alltför ofta nu för tiden, men det beror på att vi är lite utspridda på olika håll i Sverige
(och pga. allmänn lathet måste jag nog erkänna)..
Men just på Midsommar så blir det en återförening i stor skala, och vi har roligt ända tills solen berättar att det är hög tid att gå och lägga sig  ;D.
Näe.. nu ska jag avsluta för idag, och gå o packa bilen.

Ha en glad och Skön midsommar!


/Urban


Ps. Fota gärna lite matbilder när kameran ändå kommer fram!.. Det vore kul om vi andra fick ta del av eran midsommar mat.

Andreas

Tack Urban, hoppas du och alla andra får en riktigt fin midsommar!

(Kaviargrädde har jag aldrig provat.)
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Vi sticker i väg till landet nu och när vi är tillbaka återkommer jag med lite bilder på högst otraditionell midsommar
Trevlig midsommar till alla!  :D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Här rustas det också för midsommar.Massor med mat trängs i förråden,öl o snaps står på kylning.Om en stund ska jag gå ut i bastun o piska upp mannen med björkris.TREVLIG MIDSOMMAR!

Urban

Hoppas bara att mannen överlevde pisk-behandlingen :o

agnetasch

Jojomen han överlevde,rosigare o finare än någonsin.Är det några som vill ha en "som -ny"-behandling av sina gamla män är det bara att skicka hit dom.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal