En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Facebook - fördelar och nackdelar?  (läst 33550 gånger)

RobertR

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
SV: Facebook - fördelar och nackdelar?
« Svar #60 skrivet: 2012-10-29 22:49 »
Dessa människor som jämnt o ständigt måste dela med sig av de gör under sin vardag är väl lite jobbiga? (A)

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4441
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: 2012-10-30 08:55 »
Än värre är väl alla svagsinta kommentarer :-\

Någon sätter in ett helt ordinärt foto på sig själv o möts av en störtskur av kommentarer av typen "Ååh vilket fint kort" "Vad fin du är" "Vackra du!" o.s.v varpå fotoinsättaren svarar "Äsch, inte är jag speciellt fin" Varpå det kommer en ny störtskur med "Jooo, du är jättefin"o.s.v, o.s.v

Överhuvudtaget tycker jag tonen på facebook är tillkämpat "gullig" Kompenserar vi där vår vardagliga tillknäppta jante-personlighet o i så fall varför? ???

annamaria

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 2076
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: 2012-10-30 17:53 »
Hellre det gulliga och snälla än allt det argsinta.

Hasse

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 1428
    • Visa profil
« Svar #63 skrivet: 2012-10-30 20:13 »
Jag är också tämligen less på "gullegullandet". Nu var det visserligen ganska länge sedan jag lämnade Facebook, men jag tycker mig se samma sak på matbloggar. Det blir för mycket av "Klubben För Inbördes Beundran".

Men man behöver ju inte gå över till den andra ytterligheten och bli argsint.   :)

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4441
    • Visa profil
« Svar #64 skrivet: 2012-10-31 09:23 »
Men man behöver ju inte gå över till den andra ytterligheten och bli argsint
Du menar kommentarer på insatta foton som: "Men gud hur ser du ut!!" eller "Hur mycket har du gått upp på sista tiden?" ;D

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -