Vilken affär/kedja handlar ni på och varför?

Startat av crlhrv, 2007-04-28 09:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Tracey


Såg att det stod ICA Kvantum på deras hemsida. Men de är som sagt var rättså outstanding.

Stellan

Ica Focus regerar nog i Götet, det tror jag. Och det är en av ett fåtal svenska Ica-butiker som fått lov att behålla ett inarbetat och starkt varumärke efter att Ica försökt fösa in alla i de fyra facken: Nära, Supermarket, Kvantum och Maxi. Focus är dock enligt Icas system en Kvantum, de har i princip bara mat och dagligvaror. Inga cyklar eller trädgårdsmöbler.
========================
Stellan Löfving, Chefredaktör Foodwire
Kolla in min blogg på http://www.salt.se

Hasse

I min lilla stad finns det, förutom en liten asiatisk butik och en lokal kötthandlare, ICA, COOP, Lidl och Netto att välja på. Dessa fyra är medelstora eller stora butiker.

Jag handlar aldrig på COOP på grund av höga priser och ingen kvalitetsskillnad mot de andra vad jag kan se. Netto har dåligt sortiment och känns ofräscht på något sätt, även om jag inte riktigt kan sätta tummen på vad. ICA är för det mesta bra, även om jag tycker att köttsortimentet är uselt. Lidl är också bra om man vet vad man vill ha. Sortimentet är ganska begränsat, men vissa varor är mycket bra till bra priser. Lidl har en mycket bra grönsaksavdelning.

Det är märkligt att tyska varor är billigare än motsvarande svenska. Jag är övertygad om att de svenska distributionsleden av svensk mat måste tänka om, om de ska klara konkurrensen från utlandet. Jag tror att det tas ut alldeles för höga vinster i de svenska mellanleden.

Asiatisk mat är inget som jag har provat på att laga, så i den asiatiska butiken har jag endast handlat några småsaker. Den lokala kötthandlaren är bra, men ofta lite för dyr.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal