En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Bra pizza i Stockholm/Uppsala?  (läst 3434 gånger)

Anna

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Bra pizza i Stockholm/Uppsala?
« skrivet: 2011-09-05 13:43 »
Rör mig mycket i både Stockholm och Uppsala, men har hittills inte lyckats gräva fram en enda bra pizzeria! Med bra pizza menar jag bl.a. bra råvaror, och riktig deg (inget bakpulver!). Framförallt i Uppsala har jag fått bakpulverpizzor, vilket lämnar en otrevlig bismak (och inte gott heller). Tips någon?

Psilander

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 128
    • Visa profil
SV: Bra pizza i Stockholm/Uppsala?
« Svar #1 skrivet: 2011-09-05 16:21 »
Ciao Ciao koncernen i centrala Stockholm har bra pizzor. Lövtunna, riktiga råvaror och bra miljö att äta dem i. Ciao Ciao Grande på Storgatan är att anse som bäst tycker jag.

djohansson

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2011-10-06 03:28 »
Nu blir jag nyfiken: Var tusan hittar man bakpulverpizzor i Uppsala?

För bra, vedugnsbakade pizzor skulle jag pröva den gamla klassikern Il Forno, mitt emot universitetshuset. När det gäller svulstiga, prisvärda "fulpizzor" är Kens Pizza i Boländerna ett säkert kort.

19 glas i Gamla stan har ju inte längre kvar sin pizzaugn, så då vet jag inte :(

SimonH

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2011-10-06 22:04 »
Pizzaköket, www.pizzakoket.se, på Kungsgatan i Uppsala får man inte missa. Både vällagade pizzor och orginella ingredienser.

Tobias

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2011-10-07 06:21 »
"Pizzakökets pizzor innehåller ca 10% fett, jämför du detta med en bit stekt kött som innehåller 20% fett så förstår man att våra pizzor är nyttiga!".

SimonH

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2011-10-12 12:17 »
Nu kommer snart en pizzaautomat till Uppsala.

Kolla Uppsalatidningen #39 sida 6 http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6863

Sarah

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2011-10-18 15:54 »
Citera
Nu kommer snart en pizzaautomat till Uppsala.

Kolla Uppsalatidningen #39 sida 6 http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/6863

:P Pizzaautomat? Jag vet inte, skeptisk, kan det finnas intresse för såna automater?
Finns det tillräckligt stort intresse för godisautomater ens?
När jag ser de där chokladstengerna i automaterna på tunnelbanan undrar jag alltid hur länge de stått där i kylan...
Och det är ju aldrig speciellt billigt att handla mellanmål i automat. Priserna brukar vara rätt höga. Det är billigare att springa in till en mataffär.

Jag tycker att det borde finnas mer proteinrik mat som snabbmat. All snabbmat är bara en massa kolhydrater, eller?  ???

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Hur många laxar finns i en laxask? Skriv antalet med bokstäver!:

- Annonser -