En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Hing Wa Restaurang  (läst 1957 gånger)

agnetasch

• Köksmästare
  • Antal inlägg: 4441
    • Visa profil
Hing Wa Restaurang
« skrivet: 2011-12-02 18:03 »
Äntligen har jag varit på Hing Wa, restaurangen som många anser servera Göteborgs enda äkta kinesiska mat. Lokalen är liten o mycket enkel o ligger på Hornsgatan i Gamlestan i närheten av SKF. Man ska helst vara där kl 11.00 då dom öppnar, fr.o.m halv tolv väller det in SKF-anställda.
Jag uppfattade maten som en intressant mix av svensk "kina-mat" o kinesiska rätter. Dagens lunch var som vilken "3 små rätters-meny" som helst men a la carten bjöd på mer exotiska rätter än så t.ex Fiskhuvud i gryta o Grisvål och skivade fiskbullar med säsongens grönsaker. Priserna ligger på i genomsnitt 90:-
Jag gjorde en etnisk kompromiss o valde först en stor vårrulle o sedan stekt anklår med kinesisk kryddning. Jättegott

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:
Hur många laxar finns i en laxask? Skriv antalet med bokstäver!:

- Annonser -