Sveriges Mästerkock - TV4

Startat av Kari, 2010-12-07 12:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Karolina

Citat från: Andreas skrivet 2011-04-19 20:38
Boken Sveriges mästerkock kan köpas på torsdag! "Boken som ger dig allt om maten, personerna och de hemliga knepen!" På framsidan står "14 deltagare - 3 domare - 1 vinnare - de bästa recepten"

Det är väl snarast en dramaturgiregel att framställa vissa i dålig dager i dokusåpor som denna...


Tror ni då, som jag, att det tyder på att Louise blir vinnaren? Jag utgår ifrån att de kommer att vilja sälja vinnarens kokbok, och inte vill de väl framställa vinnaren i dålig dager?

Andreas

Jo om de tänkt så långt det vill säga, det är ju inte säkert det är samma produktionsbolag på boken som på dokusåpan. Och det beror också lite på hur man resonerar, vissa menar ju att all publicitet är bra...
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Louise Johansson säger så här till Aftonbladet[1] apropå att Jennie Benjaminsson uttryckte sig (minst sagt) lite småsyrligt när Louise vann med sitt dillkött:

  - Ibland vinklas hon [Jennie] för att framstå på ett visst vis fast hon är jättego.

Må bäste kock vinna! För övrigt tror jag inte att någon av dem skulle ha något problem att få jobb i restaurangbranschen om de skulle vilja det.


[1] http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article12878411.ab

Karolina

Åh, nu tittar jag på tredje säsongen av australiens mästerkock och det - är - ju - så - bra! Jag vet inte varför jag ens brydde mig om att titta på Snorberg och Mannerfjant, matlagningsprogram ska ju handla om MAT och inte massa flams. Aldrig mera sveriges mästerkock!

Mickan

Håller med, den australiensiska varianten är så mycket bättre! Proffsiga programledare, bättre tävlande och matfokus!
Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

I dagens tidning berättas att Umeå kommun sponsrat årets upplaga av Sveriges mästerkock med lokal och vaktmästare till en totalkostnad av 19000:-

Undrar just hur många fler kommuner som bidrar och med hur mycket..?
Den som inte frågar får inga svar.

tant mossa

Jag såg förra omgången av Mästerkocken och redan då undrade jag över att ingen hade något på huvudet. Alla som gillar hår i maten kan ju räcka upp handen. Ska man låtsas vara i köket på en restaurant så ska man väl följa de enklaste hygienföreskrifterna, kan man tycka. En visit från Miljö- och hälsa skulle kanske vara på sin plats. Herr Morberg brukar ju inte vara noga med att ha något på skallen utan slänger omkring med kalufsen över maten. Trodde kanske de andra kockarna skulle föregå med gott exempel.

Lucy

Citat från: Mickan skrivet 2011-05-18 07:01
Håller med, den australiensiska varianten är så mycket bättre! Proffsiga programledare, bättre tävlande och matfokus!
Apropå australiensiska varianten - någon som sett att de har en "Junior Masterchef Australia" också - först väldigt skeptiskt till detta tävlande för barnen men tyckte ändå att det var riktigt bra, barnen (den minsta 8 år!!!) är helt fantastiskt duktiga och det tävlas ju i så mycket annat så varför inte i mat också även för barn. Lite småroligt i alla fall!

Karolina

Jag har också tänkt på att de har håret löst, men det är väl för att de ska se snyggare ut ;)

Jag gillar den här säsongen, deltagarna verkar jätteduktiga jämfört med förra året.

Kollade apropå inget på typ fem minuter av Junior Masterchef Australia, men orkar inte med lillgamla barn. Uääääk.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal