Har någon bra recept på korv på kalvkött?

Startat av Skogis, 2015-04-03 09:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Om några dagar så anländer det en låda kalvkött till min ytterdörr. Eftersom det blir mest framdelskött, vilket jag inte har något emot så ska det göras korv. Och det blir nog en hel del korv för styckaren, kalvägaren och jag själv ska ha.
Nu till problemet, har inga problem att göra falukorv, mortadella, wienerkorv och prinskorv. Vilket jag också kommer att göra, men finns det någon annan korv som just kräver kalvkött?

Kalvägaren vill ha kryddstarka korvar, men rimmar det med kalvkött?

kayaker

Weisswurst och Parówki ciel?ce är två korvar som görs på kalvkött. Det finns säkert en drös andra polska korvar som också görs på kalvkött.
/F

Skogis

Weisswurst har jag hittat med söker jag på Parówki cielece hittar jag bara polska sidor. Men den är intressant. En kalvwienerkorv verkar det som. Ska helt klart leta vidare. Tack för tipsen.

Nu hade jag inte annat fjälster än till falu och prinskorv hemma, så det får blir det till att börja med. 5kg kalv och 3kg gris förrimmas nu och ska bli korv imorgon.

Skogis

Sonens utlåtande om den färdiga falukorven blev "Det smakar falukorv, men det känns som att äta en köttbit, gott!"
Ett bevis på att hemgjord korv nog innehåller mer och bättre kött än köpe.


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal