En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: matbrännare - restaurangversionen?  (läst 2032 gånger)

JonasBååth

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
matbrännare - restaurangversionen?
« skrivet: 2015-11-15 15:59 »
I vanliga butiker där det säljs brännare för t.ex. crème brûlée är de modeller som åtfinns en hel pjäs men någon slags patron som byts ut. Då jag ser kockar på TV som bränner saker i restaurangkök har de ofta ett munstycke satt ovanpå en vanlig liten gasoltub - var får jag tag på den sistnämnda varianten? Eller är det så att jag bara inte vet vad den heter och googlar efter fel namn? 

Skogis

• Kallskänka
  • Antal inlägg: 420
    • Visa profil
SV: matbrännare - restaurangversionen?
« Svar #1 skrivet: 2015-11-15 16:55 »
Dom finns på Bauhaus eller Hornbach. Problemet är att dom brukar ha en butan propan blandning som kan sätta smak om man har otur.

Johan_

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 63
    • Visa profil

JonasBååth

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2015-12-07 05:33 »
Tack för alla förslag, jag tror alla förslag fungerar men är osäker på gasvalet. Gasol är att föredra verkar det som?

webguide

• Kock
  • Antal inlägg: 961
    • Visa profil
    • Vassaknivar.se
« Svar #5 skrivet: 2015-12-07 08:26 »
Tack för alla förslag, jag tror alla förslag fungerar men är osäker på gasvalet. Gasol är att föredra verkar det som?

Den här artikeln gå igenom gassmak och gasvarianter: http://www.modernistcookingmadeeasy.com/info/modernist-equipment/more/best-sous-vide-torch-reviews

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -