Har någon problem med att forumet går segt ibland?

Startat av Andreas, 2007-05-03 13:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Citat från: Kari skrivet 2009-09-11 01:04
Vilken leverantör är det?


Vill inte nämna det offentligt i detta läge, det riskerar att missgynna oss i fortsatta diskussioner.

Citat från: Kari skrivet 2009-09-11 01:04
Vad beror det på, enligt dig?


Att det är en delad server som är dåligt upplagd så att problem hos en användare tillåts sega ner hela servern.

Citat från: Kari skrivet 2009-09-11 01:04
Enligt dom?


Har inte fått nåt riktigt bra svar. Nu senast påstod de att hög belastning från Matforum skulle vara en del av problemet, men jag har svårt att se att detta lilla forum skulle kunna sega ner en så kraftig server som det ändå är frågan om.
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Att Matforum skulle ha del i skulden verkar orimligt! Matforum har "alltid" varit blixtsnabbt och vad jag kan förstå har inte trafiken till Matforum ökat anmärkningsvärt mycket på sistone. Åtminstone inte om man ser till antalet gäster och inloggade som syns på förstasidan.

Kari


ena

inatt o idag på morgonen har det varit omöjligt att komma åt matforum :(

strax innan 23.00 igåkväll försvann allt efter lite strul, mina nya inlägg (och andras) syntes inte för att komma tillbaks när jag skrivit dem på nytt etc.. sen kom jag itne åt forumet alls förrän nu en stund efter 11 -är det bara jag som drabbats? har provat både med det fast bredbandet på Comhem och mitt mobila från Telenor...
man kan prova allt -minst en gång!!;)

agnetasch

Jag kom inte in kl 10,47 Servern var överbelastad sas det. Har inte provat tidigare idag.

Hasse

Inte en chans att nå Matforum under förmiddagen.   :(

Andreas

Alla har drabbats, Matforum har tydligen legat nere från igår kväll till ganska nyss på förmiddagen. Det är webbhotellet som, utan att informera, flyttat Matforum till en annan server igår kväll. Hade jag bara vetat så hade jag satt forumet i underhållsläge från den tid flytten beräknades starta fram till dess att allt var OK. Har efterlyst bättre informationsrutiner från webbhotellet vilket jag hoppas de hörsammar. Beklagar verkligen om nån skrivit något som försvunnit under flytten.

Att forumet sen låg nere så länge är ytterligare en historia: Själva flytten var snabbt avklarad, att driftstörningen blev så långvarig beror på den mänskliga faktorn, de trodde att de testat att allt fungerade, men det gjorde det ju inte. Och eftersom jag inte hade någon aning om att de skulle göra något igår så noterade jag problemet och kontaktade dem först i morse.

Det positiva är att forumet nu verkar riktigt raskt, förhoppningsvis är det slut på seghet och problem för ett bra tag framöver.
Den som inte frågar får inga svar.

ena

inget ont som inte har nåt gott med sig ;)

håller tummarna för att det ska fungera bättre nu!!
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Kari

Inlägg och avatar från igår är borta... Kvasten? Andra inlägg från samma tid finns kvar... Inte var jag så "elak"? :(

--

Då håller vi tummar & TP-kablar i kors att allt fungerar nu :)

Andreas

Du hade nog bara otur Kari, ifall de höll på och meckade fram och tillbaka är det inte omöjligt att somligt gick igenom och annat inte.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Både igår kväll och nu tidig em laggar sajten.. Är det bara jag som upplever detta?

Hasse


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal