Prickar

Startat av agnetasch, 2009-04-09 11:11

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

När jag valde påskgodis letade jag efter Prickar, helst Cocosprickar, i påse. Hittade inga. Är det något som försvunnit?
Jag letade också i smågodislådorna, men nej, inga Prickar. Är dom finito där också? >:(
Någon som vet något om Prick-förekomsten?

Andreas

Sist jag åt prickar var nästan två år sen, det brukar stå en stor skål bredvid kaffet som ingår i lunchbuffén på restaurangen Great Eastern och det brukar bli några stycken då. :)

Inte kan de väl ha slutat med dem?
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

http://www.candyking.com/Candyking/templates/Candyking_productPage.aspx?id=1510&epslanguage=SV

Menar du dessa? Köpte dem i lösvikt i fredags. De med bara choklad har jag däremot inte sett på evigheter.
Video meliora proboque deteriora sequor

Anne

Cocosprickar finns fortfarande, men jag har bara sett dem i lösvikt. Finns i Karamellkungens sortiment. Ett tag var de ursvåra att hitta, och just då hade jag förstås svåra prick-cravings... Köpte en låda på Cloettas fabrik, och se, då gick det över :)
Anne's Food - min matblogg

agnetasch

God idé att köpa en hel låda när man väl hittar dom. Här verkar det helt rent på Cocosprickar, jag har letat på Hemköp, Lidl o flera ICA-butiker >:(

Mickan

Dom ligger nog i barnens påskägg. Leta reda på en hög ungar, be att få inspektera äggen, peka ut en obefintlig hare lååångt bort och ta vad du hinner!
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Mycket god idé! ;D Inte så jobbig som min egen idé; att klä ut mig till påskkäring o gå från dörr till dörr o tigga Prickar (risken är att folk tror att det är Halloween)

Andreas

Hemköp, Lidl o ICA sa du, vad finns det då kvar? Jag köpte Karamellkungens cocosprickar på Coop forum igår. :)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Problemet är att vi har miltals till någon Coop :'(

Jag undrar om det är någon skillnad på dom "gamla" Cocosprickarna i påse o dom i lösvikt? Jag upplevde dom i påse som godare, var det bättre kvalitet på dom? Eller är det minnet som spelar spratt med en?

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

JAG HAR HITTAT COCOSPRICKAR!
Plötsligt hade min närmsta ICA Kvantum det. Fast jag måste säga att dom var godare förr, nu smakar dom som vilket smågodis som helst. JAG VILL HA TILLBAKA DOM GAMLA PRICKARNA! :'(

Krista

Är de mycket annorlunda? Eller är det månne uppskruvade förväntningar på deras storhet (eller godhet kanske är mer rätt) som gjort att de smakar sämre..? ;)

agnetasch

Jag inbillar mig i alla fall att det var bättre choklad på dom gamla Prickarna; dom smakade CHOKLAD. Nu smakar dom mer som gammal bortglömd ischoklad från i julas >:(

Kari

Jag ser prickar ibland när jag blundar ;)

--

Visst är det trist att prickar och annat godis med chokladöverdrag smakar... Ja, ni vet vad. Fast det kanske måste vara så när lösviktsgodiset kostar mindre än 40kr/kg?
Ops, lite OT där.. :)

 

agnetasch

Nej det är klart att det inte kan vara världens bästa kvalitet om det ska vara billigt.
Men fusk-prickarna skulle inte få HETA Prickar >:(

Mickan

Citat från: Kari skrivet 2009-04-29 18:52
Jag ser prickar ibland när jag blundar ;)

--

Visst är det trist att prickar och annat godis med chokladöverdrag smakar... Ja, ni vet vad. Fast det kanske måste vara så när lösviktsgodiset kostar mindre än 40kr/kg?
Ops, lite OT där.. :)

 


Vet att jag svävar ut men i stan har vi ett ställe som säljer lösgodis för 39,90 kilot vilket i sig inte är konstigt. Myyycket knepigt är det att folk tar bilen dit... Måste köpa bra mycket för att det ska löna sig ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Vad gör inte för lite godis... ;)

Andreas

Citat från: Kari skrivet 2009-04-29 18:52
Visst är det trist att prickar och annat godis med chokladöverdrag smakar... Ja, ni vet vad. Fast det kanske måste vara så när lösviktsgodiset kostar mindre än 40kr/kg?
Ops, lite OT där.. :) 


Fast just prickar borde väl vara ganska billigt att producera, vad består fyllningen av för ingredienser och vad kostar de? Chokladlagret är i alla fall så tunt så det kan inte kosta många extra dinarer att ha bra kvalitet på.
Den som inte frågar får inga svar.

Kvasthilda

Lösviktsprickarna är segare i konsistensen än påsprickarna imbillar jag mig. Beror på att det är olika tillverkare? Eller att påsprickarna håller sig saftiga längre i sin påse?

Fram för påsprickar!
Det gör inget om det är enkelt.

Andreas

Finns det över huvud taget några andra prickar än Fazers? Var på Willys igår och även där fanns Fazerprickar trots att inte Willys har Karamellkungens lösgodis.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal