Coca-colakaka - har nån provat baka?

Startat av Andreas, 2007-11-09 12:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ibland står det spännande saker en bit ner i vänstermarginalen här i forumet som man nästan missar: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=118&a=713495&rss=2372

Mini-marshmallows, coca-cola o saltade pecannötter låter riktigt sliskigt och spännande!
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Cola är ju gott men det här tar nog sliskpriset. Ska se om jag får Hjärtat att nappa på idén då jag bakar sällan.

agnetasch

Haha, jag har redan kopierat o sparat coca-colakakereceptet. Så bra, tänkte jag, om man ska ha en "amerikansk" fest, med grillat t.ex.

crlhrv

På fredag är det min tur att stå för fredagsfika på jobbet och detta låter som en utmärkt kaka att göra några dagar innan och låta stå och gotta till sig i kylen. Är det någon som provat den än eller blir jag först ut?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

FOTOGRAFERA o recensera! Vad tycker arbetskamraterna? Jag är ytterst spänd på denna kaka som jag ska göra vid första bästa tillfälle - om den är ätbar ;D

Kari

Crlhrv: Hjärtat tyckte inte colakakan verka god.. Så hon har slingrat sig och försöker slippa baka den..  Men en bild från proffset kanske får hon att ändra sig.. *hoppas*

Känner Du pressen?  ;)

crlhrv

Attans, jag som ändrade mig och skulle göra något annat istället. Nu har jag ju inget val, cocacola-kaka it is! Arbetskamraterna får inte veta någonting, de är vana vid kanellängder, almondy-kakor och annat hemskt köpe-gott. Nu blir det andra bullar (kakor)!

Jag lagar, fotar och beskriver ansiktsuttrycken.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Saltade pecannötter visade sig svårt att få tag på, i alla fall om man är lat och inte orkar skala. Kan det fungera med paranötter (osaltade?). Hmm..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Pistagenötter är ju gott i lite av varje..? Salta eller inte.  ;D

agnetasch

Calle: kan du inte skaffa kort på Martin Olsson via Volvo, där finns 500 g-pås med pecannötter utan skal.

crlhrv

agnetasch: nej tyvärr är jag inte betrodd med sånt :/ men jag ska ta en sväng förbi Ica Kvantum i Munkebäck innan jag använder paranötter.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Gå med i GKI (Göteborgsregionens Kommunanställdas Intresseförening)
Medlemskap i föreningen kan förvärvas av anställd i Göteborgs kommun, Göteborgsregionen, bolag eller annan inrättning, som har anknytning till kommunen eller regionen. Kan man inte säga att Volvo är ett bolag som har anknytning till regionen? Prova, det kostar bara 50:- om året.
http://gki.nu/index.html
Hinner du inte få GKI-kort innan du går till M.O. (Partihallarna) uppge deras kundnummer.


crlhrv

agnetasch: däremot är min sambo anställd av göteborgs kommun! sätter henne på uppdraget.

har ni påbörjat tillagningen av coca-cola-kakan. spännande!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Det är en konstig känsla att blanda smör, 1 dl olja, coca cola och filmjölk i samma smet..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

crlhrv

Klart!

Det jag spontant kommer att tänka på är glassen Rocky Road (heter den väl?) från GB; nötter, choklad och marshmallows i samma blandning.

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban


crlhrv

2007-12-04 20:52 #16 Last Edit: 2007-12-04 21:03 by crlhrv
nä den står på balkongen och svalnar, dessutom vet jag inte om jag vill så mycket onyttigt som det är i den ;D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari


crlhrv

hehe bilden jaa.. den kommer när jag orkat plocka fram kameran ;)

kan upplysa om att smaken inte var så dum! inte smakade den så mycket coca cola, utan mer bara.. ja.. sött.. men det blev en skönt halvmjuk konsistens av kakan och en hårdare kristyr/icing. enligt receptet skulle det gå bra med saltade pecannötter men det hade verkligen blivit för mycket mot allt det söta.

att servera med vispad grädde skulle däremot vara en bra idé.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sozzi

Denna lät lite speciell, är det någon mer som testat ?

Är den värd att prova, var ju en hel del ingredienser så kanske tar lite tid att göra den. Vill gärna se en bild :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal