Vad är Svensk Lantmat för något?

Startat av roffekock, 2008-01-10 13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

roffekock

Svensk Lantmat är en rikstäckande org som har lokalproducerat på sin repotear. Här kan du finna råvaror med mycket hög kvalité.
Har ditt län en sådan butik?
Man kan faktiskt äta sig genom landet med deras broschyr och då inte vilken mat som helst. Jag ser detta som en otrolig fördel att handla på detta sätt nu får du plötsligt en direktkontakt med din producent utan mellanhänder. Vårda sv Lantmat tänk på att detta är trots sin begränsning bara i sin linda, full utvecklat är ju detta en riktig höjdare. Vi som kan kolla på BBC Food har ju sett en detta i olika programm från England där detta begrepp är mer spritt.
KLOCKRENT :D

/rolf

http://www.lantmat.se/gardar/verksamhet.asp
Matforum är bäst

agnetasch

Wow, jag såg min favorit direkt; Kärra Gård i Ängelholm. På vår skånska resa köpte vi god rökt ungtupp där + kycklingvingar fyra gånger så stora som vanliga (o fyra gånger så goda)
Detta är en guldgruva du presenterar roffekock!

Shanta

Trevlig hemsida, men man blir nästan lite avundsjuk när man ser vilket enormt utbud Skåne har i jämförelse med mitt kära Uppland.. :'(

Mimmi

Lillängens gårdmejeri utanför Sunne har fantastiskt fin getost. Har ni vägarna förbi på väg 45 så stanna till och gör ett besök. :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal