Konstigaste smakkombon

Startat av Augusto, 2007-04-12 21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Augusto

När man* är på festival så kan hungern få en att vidga sina matvyar.
Vad är det skummaste ni blandat å ätit?

Torra nudlar med kalles kaviar på är en fin kombo som jag testat.  :-[




*jag

Urban

Hehe!!, det lät juh inte speciellt smarrigt direkt  ;D... Nåväl, nöden har ingen lag som man brukar säga. Ska fundera om jag kommer på någon konstig kombo jag intagit.

Andreas

Jag brukar äta stekt fläskkarré med snabbmakaroner och sweet-chilisås till lunch. Låter skumt men är riktigt gott.  ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Mattias

på festival kan man äta det mesta. eller inget alls och dricka för mycket istället. läskigaste drinken ever är HB Nouveau. inget smart att blanda HB med vichy nouveau alltså... :-\

Andreas

När vi är inne på konstigt förresten, kom precis att tänka på artikeln om Jones Soda i Expressen för en tid sedan: http://expressen.se/1.472060

Läsk som smakar Brysselkål, Magmedicin och Kalkon är ju minst sagt konstigt.
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

Surströmmingsglassen jag precis såg platsar definitivt också i den här tråden. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013772,00.html
Den som inte frågar får inga svar.

Andreas

2007-04-21 08:25 #6 Last Edit: 2007-04-21 08:27 by Andreas
Rensade bort några inlägg här, började gränsa till lite för oaptitligt och grabbigt.

Berätta gärna om fler tokiga kombinationer men skriv inga fler ens antydningar om illamående och vårda språket, tack!
Den som inte frågar får inga svar.

chef


Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Jag har provat äta friterad gräshoppa.. Dock åt jag endast av benet hehe!!. Smaken var det faktiskt inget fel på... Fast jag ogillade att det blev som smulor/flisor kvar när jag tuggat på benet som jag inte kunde svälja.

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Näe.. Kändes mest strävt och olustigt på nåt sätt.. Pröva själv vetja  ;D

agnetasch

Blev hembjuden en gång till en arbetskamrat på räklandgång. Och punch!Massor med härliga,färska,salta räkor och så denna sockerlag till.Bortsett från att det smakade gräsligt ihop höll jag på att dö av törst.Jag undrar fortfarande om hon skojade.

Andreas

Citat från: agnetasch skrivet 2007-04-27 07:41
räklandgång. Och punch


Jag undrar om detta faktiskt inte var det konstigaste hittils..  :o

Urban: bestämt nej, småkryp får du äta själv.
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Förra veckan så åt jag ärtsoppa o stekt lax ... Knepig kombo.. Fast... Gott!.

Pite-Långnäs

Smakade på surströmmingsOST på Noliamässan.
Fy!!!!!
Tacka vet ja traditionell surströmming.
Testa gärna ett grovt mjukt bröd med kaviar o skivad banan. LÅter kanske konstigt men det är faktiskt gott-- kombinationen salt o sött.

Pite-Långnäs

2007-04-27 20:36 #16 Last Edit: 2007-04-27 20:44 by Pite-Långnäs
Återupprepade mig tryckte på nåt som jag inte fixade.
Därför detta konstiga inlägg.
Det går inte spara blanka inlägg ;)

Urban

Måste bara säga att jag fick mig ett gott skratt när jag läste om din magiska surströmmingsklämma med banan å kaviar  ;D.
Det lät som en mastig kombination hehe!!. Kan det verkligen vara gott månne...
Tror nog att jag ger denna kombo 5/5  i betyg.

agnetasch

På tal om surströmming,där är jag fruktansvärt konservativ; surströmming,skalpotatis,hårt tunnbröd o svagdricka.Punkt, slut.Men så läste jag på surströmmingsakademiens hemsida vad man kan o inte kan äta till surströmming o blev plötsligt sugen på att prova nåt nytt.
Äppelmos fick höga poäng så det testade jag,hemlagat t.o.m.INTE GOTT.
I år väljer jag mellan två andra högpoängare;rödlöksmarmelad eller "blana"(messmör,grädde o kanel)Femettor eller vidrigkombon?Återkommer med rapport när tiden (o surströmmingen)är mogen.

Andreas

2007-05-01 13:55 #19 Last Edit: 2007-05-01 14:03 by Andreas
Klippte ut den fortsatta diskussionen om "vanlig" surströmming till en ny tråd:
http://matforum.nu/index.php?topic=79.0
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal