Gul sweet chilisås

Startat av agnetasch, 2007-09-20 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Finns det gul sweet chilisås? Eller grön? Eller något annat som inte är rött som jag kan använda i en salladssås baserad på creme fraiche. 1,5 l creme fraiche + 2,5 dl något som är gult eller grönt o som är lite hett men inte så att man slår i taket. Helst ska detta "något" finnas på en vanlig livsmedelsbutik. HJÄLP!

agnetasch

Hallå där, alla ni som lagar thaimat! Har ni inget (hett) tips?

Anne

Jo, grön har jag sett. Fast starkare, och mindre söt, så du får nog slänga i lite extra sötma istället. Ja, eller inte...
Anne's Food - min matblogg

Andreas

2007-09-21 13:44 #3 Last Edit: 2007-09-21 16:03 by Andreas
Kan du inte köra en gul paprika och lite tabasco i blandaren?

[Edit: Andreas rättade ett litet skrivfel.]
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Andreas, jag förstår inte vad du skriver när du använder fornsvenska >:(
Se vad jag hittade när jag läste på Santa Marias sida; en sauce mix ;D chili&mango, kan det vara nåt kul? Nån som har provat den?

Anne

Den har jag inte provat, men nu när du säger det så har nog Valio en creme fraiche med just mango & chili-kryddmix, och den är riktigt god.
Anne's Food - min matblogg

Anne

Och när jag tänker vidare lite så skulle jag nog kunna tänka mig att helt enkelt blanda en god mango chutney med c.f. till en lagom stark sås.
Anne's Food - min matblogg

Urban

Chili - Mango mixen från Santa Maria är helt ok. Den är inte stark och har en tydligt fruktig mangokaraktär.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal