Kattråden

Startat av jobro, 2007-12-02 10:19

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Ja nu är det bestämt - efter jul blir det kattunge i familjen. Är det någon som har en till övers kanske? En liten go pojke önskas. Som spinner och vill sova i Mattes säng....

Tracey

Åh, så hemskt roligt med en liten kattunge! :) Jag fick ett mejl från en f.d. klasskompis i förrgår. Hon hade träffat tre stycken helt bedårande söta, keliga o mysiga små kissar och gjorde sitt bästa för att försöka få mig intresserad. Hade jag bara haft lite större boyta, hade jag förmodligen redan slagit till!

Nu vet jag ju inte var du bor, men om du skulle vara intresserad av en liten kisse från Gbg-området så kan jag förmedla ditt telefonnummer alternativt mejladress. Skicka mig i så fall ett PM! :)

Anne

Åh så mysigt :) Jag längtar efter småkatter, jag hoppas att vi har en kull på gång.. vi får se om några veckor om det "tagit" :)
Anne's Food - min matblogg

annamaria

Tracey: Jag har ju 3-4 timmar till G-borg - lite synd om kissen och åka så långt. Jag letar för fullt här nere i Småland.

Anne: hoppas du får små-kissar. Det har jag aldrig fått äran att ha - har bara haft 3 kattpojkar genom åren.

Förresten - vilket är bäst pojk-katt eller flick-katt?

Anne

Det spelar absolut ingen roll. Hanar kostar några hundralappar mindre att kastrera, det är väl ungefär allt. Humöret varierar mycket mer mellan individer än mellan könen. :)
Anne's Food - min matblogg

annamaria

Jag har en förkärlek för stora och tjocka (nej inte för tjocka utan sådär lagom som en kastrerad hankatt blir) katter - de väl kanske hanarna som oftast blir det eller? jag ska i alla fall "leta" efter en goding - sen får det bli pojk eller flicak det spelar nog inte så stor roll då.  :)

agnetasch

Får jag bjuda på en bild av av syrrans välmående kattherrar Fritz o Pumpkin, dåsande efter sin sedvanliga brakmiddag;

annamaria

Ååååhhh ja de har precis rätt storlek!!! Så goa. Jag längtar tills jag hittat en liten plutt men vi tar det efter jul.

Tracey

annamaria: Ah, okay - du hittar dig säkert något ulligt o gulligt därnere åxå!

agnetasch: Sickna charmiga livsnjutare! :D

annamaria

Den 3:e januari ska vi titta på tre små godingar. En röd liten pojke kan det nog bli....

agnetasch

Oh ja, en liten marmeladfärgad kisse!  :D :D

annamaria

Han är så vacker...vår lille kisse. Lille Justin ska komma hem till oss nästa vecka. Röd och vit spräcklig lite buse.

agnetasch

Nämen grattis till den lilla kissen! Hoppas ni får det bra tillsammans :D

annamaria

Ja nu har han anlänt. Vår lille Justin  ;D. Han är så otroligt söt. 12 veckor gammal. Bilder kommer snart....Lilleman sover hos sin nyförälskade matte hela natten - helst under min haka. Är väldigt nyfiken på Lill-matte som är 6 månader. Så nu har jag 2 bebisar.

En fråga till er katt-proffs: Hur mycket mat ger man en så liten katt? Justin är hungrig jämt tycker jag....han får nu "blötmat" morgon och kväll, torrfoder när han vill. Vatten såklart....i kväll invigdes han i "räkträsket". Mums var det....

Anne

Fri tillgång på mat är bäst tycker jag, torrfoder alltså. Ge inte så mycket av den andra maten - med en liten katt är det rätt lätt att de börjar vägra torrfodret i det läget, och väntar på att det kommer något "bättre". Gulligt när de är små kanske, mindre gulligt när de väger åtta kilo. Så, det är nu du behöver stålsätta dig lite och komma ihåg att han kommer äta när han är hungrig. :) (Våra får bara blötmat på morgonen, 100 g på fyra katter...)
Anne's Food - min matblogg

annamaria

Okej då vet jag. Jag ska försöka stålsätta mig så gott jag kan. Blir de dåliga i magen av för mycket mat?

Anne

Det kan de bli, men det är inte jättevanligt. Snarare då av ny mat, som de inte är vana vid.
Anne's Food - min matblogg

annamaria

Eftersom jag inte vet hur man gör när man bifogar fler än en bild så får det bli en så länge. Kan någon klok hjälpa mig till en annan gång kanske?

Så här ser han ut i alla fall min lille plut!!

Mimmi

Ååååå... man blir så sjuk, annamaria. Lycka till med din nya bebis. Vill bara ha fler kattungar, men det får allt räcka med våra tre kattgubbar ett tag till.

Har inte lagt ut några bilder på mina kompisar ännu men jag satt faktiskt och skrev om dem idag på min blogg.

Anne

Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal