Problem med engelska chokladord

Startat av Rymdsmula, 2009-04-06 21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Rymdsmula

2009-04-06 21:53 Last Edit: 2009-04-06 21:55 by Rymdsmula
Vad menas med semi sweet chocolate? är det mjölkchoklad tro?
Unsweetened chocolate är det mörk choklad, 70%?

Jag tänkte gör detta recept
http://translate.joyofbaking.com/barsandsquares/ChocolateBrownies.html

Anne

Semisweet är halvsöt, precis som det låter - mörk choklad, men snarare som vår mörka Marabou. Unsweetened är inte söt alls, dvs riktigt mörk.
Anne's Food - min matblogg

Rymdsmula

Hmm..ok. Men vad tycker du jag ska köpa för choklad? Ska jag köpa en 60% och en 70%? Det kanske inte blir någon kontrast då..? Bakning är min svaga sida, det blir aldrig riktigt som det ska=) För om jag köper en choklad över 70% kommer det väl bara smaka bittert?

Anne

Jag skulle köpa en god mörk choklad till själva botten,t.ex. Vahlrona. Och så marabous mörka till toppingen. Nån jätteskillnad tror jag ju inte det blir på ett brownierecept ska erkännas, det är ändå en väldigt söt kaka oavsett vad man har för choklad...
Anne's Food - min matblogg


Andreas

Behöver man verligen köpa hem både Semisweet och Unsweetened, jag tänker om chokladen ändå skall användas till bakning och man smälter den så borde det väl vara enkelt att blanda socker i Unsweetened då man behöver något sötare?
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Min erfarenhet är att det inte bara handlar om sötma utan även om konsistens. Om man behandlar den varsamt ska det inte vara problem att göra som du föreslår. Sockra lite extra eller lite mindre.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal