Göteborg - River café

Startat av Andreas, 2012-03-24 15:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

River café i Göteborg är, den vackra byggnaden och den trevliga interören till trots, ett ställe att undvika.

Middagen börjar med en aptitretare, en hummersoppa. Fast veganerna i sällskapet får ingenting. Inte för att de missar något, soppan är tämligen menlös, men det är oerhört oförskämt av River café att inte bjuda alla på något.

Till förrätt äter jag "Krispig friterad crabcake med tartarsås. spröda blad & citron" á 179:-. Smakar helt OK men, det känns oraffinerat och tungfotat, får en känsla av hamburgerrestaurang. Och på tallriken finns ett stort fingeravtryck.

Till varmrätt blir det "Krämig parmesangnocchi med rostad vitlök, vinterpickles och rostad mandel" á 199:- Gott till en början men snart halvstabbigt och enahanda, där är för lite variation i rätten. Och förutom fingeravtryck har halva tallrikskanten en stor torkrand som om den torkats med disktrasa.

Efterrätten till sist denna gång är "Chokladfondant med toffeekola, romrussin och vaniljglass" á 98:-. Gott men alldeles för mäktigt och stabbigt, jag är alls inte liten i maten, men har svårt att få i mig allt. Känslan efteråt är inte bra. Och ja de obligatoriska River café-fingeravtrycken ingår förstås, tallriken är full av dem.

Klumpigt, oinspirerat, oförskämt och grisigt.

Betyg 1/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal