Marknadsundersökning

Startat av FilippaS, 2017-01-19 11:45

Föregående ämne - Nästa ämne

FilippaS

Hej!
Hejsan!
Vi är en grupp på fyra elever som går Teknik- design och produktutveckling i tvåan på Hagströmska gymnasiet. I ett projekt ska vi konstruera en ny förpackning för mejeriprodukter som ska minska matsvinnet och därmed bli både mer ekonomisk och miljövänlig.

Vi vore väldigt tacksamma om ni kunde svara på vår enkät, där svaren kommer hjälpa oss att utveckla vår produkt.

Länk till enkäten: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScKMa17DY3ZJnaqlRpwL4X8bKdZlcyW1dwigYytPHs9sur08g/viewform

Tack på förhand

Andreas

Med frågan "Händer det att du köpt en mejeriprodukt som t.ex. grädde, men fått slänga produkten p.g.a öppnad förpackning före utgångsdatum?", menar ni alltså då "Har du varit med om att en mejeriprodukt blivit oätlig före utgångsdatum på grund av att förpackningen varit öppnad?"

Tror inte jag varit med om det, mejeriprodukter håller i regel många dar efter bäst-före även om de varit öppnade. Det viktiga för god hållbarhet är att de inte får stå framme i onödan och att förvara dem på kallaste platsen i kylskåpet.
Den som inte frågar får inga svar.

webguide

Citat från: Andreas skrivet 2017-01-23 15:24
Med frågan "Händer det att du köpt en mejeriprodukt som t.ex. grädde, men fått slänga produkten p.g.a öppnad förpackning före utgångsdatum?", menar ni alltså då "Har du varit med om att en mejeriprodukt blivit oätlig före utgångsdatum på grund av att förpackningen varit öppnad?"

Tror inte jag varit med om det, mejeriprodukter håller i regel många dar efter bäst-före även om de varit öppnade. Det viktiga för god hållbarhet är att de inte får stå framme i onödan och att förvara dem på kallaste platsen i kylskåpet.


Jag har 3 grader i mitt kylskå, mjölk håller ca 1 månad efter bästföre-datum även om den är öppnad.

kurt

Men det kvittar ju vad du har för temperatur i kylskåpet, om transport till butiken och butiken själv inte hållit kykedjan. Jag har flera ggr råkat ut för att oöppnad mjölk surnat före bäst före datum sommartid. Förmodligen har de låtit mjölken stå varmt på lager innan de satt ut den i mejeridisken, en del mindre butiker har det också alltför varmt i kyldiskarna. Bara någon enstaka grad varmare gör att fler bakterier kan växa

Andreas

Jo kylkedjan måste fungera! Men om den brister så är det väl den man ska lägga resurserna på istället för på förpackningar som ökar hållbarheten?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal