Göteborg: Röhsska museets soppbuffé på helgerna

Startat av Andreas, 2007-06-01 18:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Är man intresserad av design eller av föremål från fjärran Östern är Röhsska museet på Vasagatan i Göteborg väl värt att besöka. (http://www.lammgard.se/designmuseum/)

Likaså om man vill äta en god soppbuffé. På helgerna mellan 12-15 får man för 69 kronor äta hur mycket man vill från en buffé bestående av en god soppa, hembakat bröd, olika ostar, smör med soltorkade tomater, frukter, melon, olika goda kakor (skymtar längst bak till höger bakom den stora urgröpta osten) och kaffe.

Uppläggningen var väldigt fin, jag iaktog dem som var där och alla som tittade på bordet slog till och åt!

Behöver jag säga att man blir rejält mätt?

Rekommenderas!
Den som inte frågar får inga svar.

Urban


Andreas

Tycker du? Jag tycker inte alls det är ett speciellt bra pris rent generellt, fast i det här fallet när det var riktigt gott så kan man ju säga det.

Egentligen är det otroligt smart att laga till en god soppa, gott bröd, lite god frukt och några goda kakor - väldigt billiga ingredienser - och sen lägga upp det hela så förföriskt snyggt att alla köper.
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Jag tyckte det lät billigt för att vara i Göteborg. Jag har som fått för mig att tex. Göteborg och Stockholm skulle vara dyrare är Umeå.
(Sorry Stockholm o Göteborg)
En buffé i Umeå kostar ungefär lika mycket, runt 70 kr... Nu är ju inte en krona någon jätteskillnad direkt..Tyckte bara att det lät billigt.

crlhrv

Urban: det är mycket stora skillnader i restaurangpriser mellan Göteborg och Stockholm. Visst kan du hitta bufféer för 69kr i Stockholm men i Göteborg är det ett vanligt pris. Och Göteborgarnas after-work bufféer (öl 29kr och gratis mat) existerar över huvud taget inte i Stockholm.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Wow!! 29 pix och gratis mat!!. Det är faktiskt ett helt otroligt bra pris.
Vad serveras det för mat till ölen då?

crlhrv

Det är väldigt olika från ställe till ställe, men generellt är det rätt enkelt mat t.ex. kycklingvingar, köttbullar, miljoner olika sorters sallader, korv, pizza osv. Vissa ställen har tacobufféer (t.ex. Bers å Bar) medan andra ställen som har after work en gång i månaden kör lite lyxigare med t.ex. kycklingfiléer på spett, potatisgratäng, friterat bröd (Min Bror & Jag). Karakteristiskt för de flesta ställen är att maten är välkryddad i allmänhet och välsaltat i synnerhet - då blir man lagom törstig =)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Får man äta tills man blir mätt också?, eller är den någon begränsning till det priset?

crlhrv

Enda begränsningen är att det håller på mellan 16 - 19 (eller tills maten tar slut). Man får äta hur mycket man vill och enda villkoret är att man köper minst en öl. Något som de ändå inte har koll på..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Låter faktiskt helt otroligt billigt!. Synd att vi inte har sådana erbjudanden i Umeå.. Inte vad jag vet i alla fall?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal