Loppisfynd

Startat av helfgren, 2009-07-21 20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

helfgren

Tänkte starta en ny tråd där vi kan berätta om vårat bästa eller nyaste loppis fynd .
Är en flitig loppis besökare nu när det erbjuds .

Kan börja med att berätta om det fynd jag gjorde idag , en gjutjärnspanna från Skeppshult för 30:- i mycket bra skick och 28cm i storlek . Sedan har jag fyndat en kockkniv från Cutlex för ynka 2:- på Erikshjälpen .

MVH// Henrik
Carpe diem

Anders Öhman

Kul tråd!
Är svårt loppisberoende och gör ofta fynd till köket. Bloggade faktiskt förra veckan om just detta och hur jag hittade bland annat en peugotkvarn, knivblock och kantareller(!):
http://ohmansmatovin.wordpress.com/2009/07/11/kulinariska-loppisfynd/

annamaria

I lördags köpte jag 7 st röda kräftknivar. Mycket nöjd. För övrigt så har jag gått på auktioner sedan jag var barn o älskar det fortfarande. Inte så ofta på loppisar, kanske får börja nu då. Börjar på lördag i Ronneby där det tydligen ska finnas rejäl loppis. Återkommer om det blir några fynd.

Anders Öhman

Om det är loppisen i Brunnsparken i Ronneby du menar så är den på söndagar. Mycket bra!

Fredrik Goldhahn

Senaste loppisfyndet var en köttkvarn Husqqvarna 8 Reliance som såg alldeles oanvänd ut - dessutom hittade jag en "putt-i-från-gaffel" - en brödkniv där man kunde ställa tjockleken - en i stort sett "obläddrad" Thora Holm "Kokbok" (jubileumsupplagan!!!), en väldigt välbevarad "Hemmets Stora Kokbok och Rådgivare" (Adelsköld/ Westfelt/ Zethelius)...jag gav 120 kr för allt! =)

Grämer mig lite över att jag inte köpte gjutjärnsgrytan på 5 lit för 30 kr och ytterligare en Reliance från Husqvarna - fast nr 10 - för 50 kr...det är ju gratis om ni frågar mig...den här loppisen kommer jag ALDRIG berätta för någon vart den ligger. Den är öppen en lördag per månad under sommarhalvåret så ju mindre folk som kommer dit desto bättre...för mig! =)
Fredrik Goldhahn
http://www.eventkock.se

annamaria

Åh tack vad bra då vet jag!

vilsjin

Citat från: Anders Öhman skrivet 2009-07-21 22:24
Kul tråd!
Är svårt loppisberoende och gör ofta fynd till köket. Bloggade faktiskt förra veckan om just detta och hur jag hittade bland annat en peugotkvarn, knivblock och kantareller(!):
http://ohmansmatovin.wordpress.com/2009/07/11/kulinariska-loppisfynd/


Jag läste ovanstående länk för någon vecka sedan dit lockad från Taffel.
Om dina knivar fortfarande är lika slöa så slipar jag gärna dem åt dig.
Något pris skall du ha för utmärkelsen till veckans matnörd.
Grattis.

roffekock

Mycket trevligt ämne. Om det är något ni behöver kolla med mig jag har flera rest kök i mina föråd.

/rolf
Matforum är bäst

Anders Öhman

Citat från: vilsjin skrivet 2009-07-22 20:56
Jag läste ovanstående länk för någon vecka sedan dit lockad från Taffel.
Om dina knivar fortfarande är lika slöa så slipar jag gärna dem åt dig.
Något pris skall du ha för utmärkelsen till veckans matnörd.
Grattis.


Tackartackar!
Har kört lite med en knivslip så det är inte katastrof, men en professionell slipning ska man ju kosta på sig ett par gånger om året. Har jag hört.

Anders Öhman

Citat från: roffekock skrivet 2009-07-22 21:22
Mycket trevligt ämne. Om det är något ni behöver kolla med mig jag har flera rest kök i mina föråd.

/rolf


Var i Sverige har du dina förråd?

helfgren

Blev ju besök på 2 st loppisar idag och 2 fynd måste jag säga , blev en kryddkvarn från båda loppisarna . En Zassenhaus för 15:- och en Cole & Mason för 5:- .
Vet inte vad Cole & mason är för nåt , men den verkar funka helt ok .
Någon som vet nåt om ovan nämnda ting , skriv gärna något .

MVH// Henrik
Carpe diem

milaja

På min senaste loppisrunda hittade jag bland annat en servis och en bricka med gräddkanna och sockerskål:

http://envanligtristsida.blogg.se/2009/july/loppisrunda.html#comment


helfgren

Idag var det auktion och i en fyndlåda låg det en pepparkvarn som är 50-55 cm hög .
Under den står det made in italy och C.C . är det någon som vet något om vad det är för märke på den då ? Var även massa andra bra saker i den , men kvarnen gjorde att det blev köp.

MVH// Henrik
Carpe diem

annamaria

Hembakad Tigerkaka med chokladbitar i 40 kr, Didrikssonjacka till dagisflickan (svindyra o köpa nya) 50 kr, 10 par nya strumpor för 50 kr. Bra köp alltihop enligt mig! Jag köper alltid hembakat när det finns....

Mickan

Citat från: helfgren skrivet 2009-07-22 21:55
Blev ju besök på 2 st loppisar idag och 2 fynd måste jag säga , blev en kryddkvarn från båda loppisarna . En Zassenhaus för 15:- och en Cole & Mason för 5:- .
Vet inte vad Cole & mason är för nåt , men den verkar funka helt ok .
Någon som vet nåt om ovan nämnda ting , skriv gärna något .

MVH// Henrik


Cole & Mason har jag haft. Köptes på Duka för ca 10 år sedan men tyvärr lever den inte längre. Höll bara ett par år efter intensiv användning. Vanligt märke.
Video meliora proboque deteriora sequor

Fröken Dill

En helt ny elektrisk juicepress för 40 kr och en fantastisk gammal kokbok från 1940-talet för 5 kr är sommarens loppisfynd till köket. Jag letade efter en mortel också, men de som fanns var mer än dubbelt så dyra som på IKEA så det fick vara.
Hälsar fröken Dill

helfgren

Nu är ju sommaren här och alla loppisar med den, rycker lite i tråden och ser om det är fler som har fyndat.
Var på ett par loppisar i helgen och fyndade lite,, bla hittade jag en elektrisk grill från 60 talet i nyskick för 80:- .Stora snapphanegrillen  heter den från Nilsjohan med roterande grillspett och allt, ska bli kul att prova den :) . Sedan blev det en elektrisk skärmaskin för 40 :- vilket är billigt tycker jag , blev en fin kockkniv från Frost´s . En mycket givande helg med andra ord  ;) .

MVH// Henrik
Carpe diem

hbladh

Loppisar är man ju svag för.Brukar inte helt sällan komma dragandes med gjutjärnspannor och grytor eftersom de inte går att motstå. Mit senaste var från Ronneby som jag skrivit om i min blogg: http://ensaligsoppa.blogspot.com
Jäkligt nice liten sak :)

annamaria

Var på gårdsaukion i "grannhuset" och köpte två underbara väldigt gamla välinstekta stekpannor för 50 kr. Som jag har längtat efter denna sortens pannor! Mycket nöjd och glad.  ;D

annamaria

Glad och lycklig över min Lergryta som inköptes på auktion i går. I syrrans fyndlåda fanns också ett elektriskt Rånjärn! Jätteglad för det också!  ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal