Bästa rödvinet under 100kr?

Startat av Ia, 2009-08-11 18:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Morsan

Egentligen är det lika befängt att säga "Ta med något rött", utan att berätta vad det ska passa till som att säga "Ta med någon sås". När jag tänker efter. Så, visst man kan ju alltid ta med sig en bea och hoppas man prickar rätt.:)

Ia

hahaha jag håller med dig! Så vilket vin skulle du jämför med bean!?
Ia´s Matblogg

Morsan

Citat från: Ia skrivet 2009-08-21 13:56
hahaha jag håller med dig! Så vilket vin skulle du jämför med bean!?


Jag skulle nog säga zinfandel, Gnarly Head Old Wine Zin.:)

CII

Zinfandel är en druva som fungerar till mycket och ett tips om man vill hitta billigare viner är att köpa italienska viner av druvan Primitivo, det är nämligen samma druva med ett annat namn.

Morsan

Citat från: CII skrivet 2009-08-21 15:32
Zinfandel är en druva som fungerar till mycket och ett tips om man vill hitta billigare viner är att köpa italienska viner av druvan Primitivo, det är nämligen samma druva med ett annat namn.


Jo, men jag tycker nog Gnarly Head är den bästa zinfandeln under 100-lappen. Och Primitivo tycker jag inte alls får samma karaktär. Har hittills inte hittat någon primitivo jag gillar. Låt det vara osagt om det är terroir, kloner, eller tillverkningsmetoder som gör det.

Mickan

Jag gillar 7 Zins Zinfandel. Den är lysande om man vill ha en klassisk kalifornisk Zinfandel. Det är ett vin av old vine och det tycker jag märks.
Video meliora proboque deteriora sequor

danielmalm

Lindemans bin 45 passar de flestas smaker. Fantastiskt pratvin, som dock är kraftigt nog att pryda en måltid också.

MiGa

Håller med Mickan 7 Zins är riktigt god har druckit den till grillat i sommar, satt som handen i handsken.

Agik

Bin 555 Shiraz från Wyndham Estate kostar 97:- och är i mina ögon värt mycket mer än 97 kronor. Supergott och jag tycker det passar till det mesta som inte kräver ett väldigt massivt rödvin.

Ia

Nu har jag hittat ett nytt!!! Monti Garbi Ripasso. Så gott för endast 99kr!!!!
Ia´s Matblogg

Marirose

Då köper jag La Gunilla. Ett spanskt Rioja vin
Marirose

bearman


PerG

Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet är en favorit! Väldigt mustigt och kraftigt så det kanske inte passar till "allt" dock... ;)

Filippa

Jag har en gammal favvo Marqués de Arienzo Reserva (nr 2710) som alltid funkar (97kr).

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal