Bästa tomatsoppan, eller andra bra förslag

Startat av Sofia, 2009-02-16 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Sofia

Mmm! Det ser väldigt gott ut. Verkar som en perfekt fredags-soppa tycker jag!

Mickan

Pasta i soppa är alltid bra om man ska öka mättnaden. Små pastafigurer, typ bokstavspasta, är väl kul om man har smått hemma?
Video meliora proboque deteriora sequor

Sofia

Inget smått hemma, men jag hade nog tyckt att det var roligt själv också.  :)

smakakarin

Haha! Vilken typ av pasta fungar nog egentligen! Det är smaken på soppan som är grym. Den fyllda pastan kanske är mer för vuxna gäster, men den går garanterat att byta ut mot något mer lätt-tuggat! :)
Citat från: Sofia skrivet 2009-03-11 16:26
Inget smått hemma, men jag hade nog tyckt att det var roligt själv också.  :)

Miss Fish

Någon som har något tips på vegansk (behöver inte vara vegansk från början, men ska gå att göra vegansk) tomatsoppa där färska tomater ingår..

Hittar ofta tomatsoppa men då är det burktomater som ingår.. Jag är känslig mot röda tomater och använder gula istället. Det finns inte gula på burk...

ivanl

Citat från: Mickan skrivet 2009-03-11 09:39
Pasta i soppa är alltid bra om man ska öka mättnaden. Små pastafigurer, typ bokstavspasta, är väl kul om man har smått hemma?

Det är oslagbart! Ett tips: Risoni är risformade "gryn" av pasta som passar utmärkt i soppa. Bara att hälla i en deciliter och låta sjuda med i 10 minuter.

Mickan

Ja, risoni är bra men jag tycker att dom ställer till problem om man får rester och värmer soppan igen. Dom blir små hala, otäckt mjuka små springmaskar  :o
Video meliora proboque deteriora sequor

ivanl

Citat från: Mickan skrivet 2009-03-15 15:38
Ja, risoni är bra men jag tycker att dom ställer till problem om man får rester och värmer soppan igen. Dom blir små hala, otäckt mjuka små springmaskar  :o

Japp, risoni bör tillsättas på nytt vid varje kok.
Blir dessutom mer flexibelt, ibland vill man ha soppan mindre matig som mellanmål / lättlunch e dyl.

PerG

Jag såg gula tomater på burk på hemköp här alldeles nyligen. Men det kanske var något tillfälligt..

Citat från: Miss Fish skrivet 2009-03-13 15:19
Någon som har något tips på vegansk (behöver inte vara vegansk från början, men ska gå att göra vegansk) tomatsoppa där färska tomater ingår..

Hittar ofta tomatsoppa men då är det burktomater som ingår.. Jag är känslig mot röda tomater och använder gula istället. Det finns inte gula på burk...

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

PerG

Då kanske Miss Fish borde kolla sitt Hemköp också och köpa en hel pall med gula tomater...eller i alla fall något års förbrukning! ;)

Citat från: Mickan skrivet 2009-03-15 20:53
Min Hemköp har också de gula på burk!

Miss Fish

Ska göra ett besök på ortens tre Hemköp.
Gula tomater är inga större problem, men just dem i burk.. Men finns de så är jag lycklig..

PerG

Om du inte hittar några kanske vi kan handla och buda dem till dig? ;)

Citat från: Miss Fish skrivet 2009-03-15 23:13
Ska göra ett besök på ortens tre Hemköp.
Gula tomater är inga större problem, men just dem i burk.. Men finns de så är jag lycklig..

Miss Fish

Citat från: PerG skrivet 2009-03-15 23:15
Om du inte hittar några kanske vi kan handla och buda dem till dig? ;)



Det blir dyra tomater det :)
Får väl undersöka utbudet i Stockholm då jag kommer dit..

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal