Septembertävling 2008

Startat av Andreas, 2008-09-10 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Har du något att berätta om, fråga om eller kan du kanske hjälpa någon med ett svar? Vecka 37, 38 och 39 fram till och med 28:e september kan alla Matforummedlemmar tävla om vem som skriver veckans respektive månadens bästa inlägg. Är du inte medlem kan du bli det genom att klicka "registrera" överst här på sidan, det går fort, kostar givetvis ingenting och du förbinder dig inte till något.

Det är bara att skriva och du kan skriva om vad som helst som har med mat att göra. Vad är bäst? Ja det är svårt att säga, men det kan vara nåt intressant, roligt eller orginellt eller kanske ett hjälpsamt svar på nån annans fråga. Det behöver absolut inte vara något märkvärdigt, en enda rad med ett enda bra tips eller bra fråga kan vara guld värt ibland.

Varje vecka vinner någon den spännande och ovanliga kokboken Fredskockarna där 13 kockar som varit i FN-tjänst under fem olika decennier intervjuas och där man får recept på allt från Abobo, Chimmy, Filippinsk pan-sit, Friterad haj och Katangagryta till Plommonjärpar och Slobba med souvas.



De tre som skrivit respektive veckas bästa inlägg har även chans att vinna priset för månadens bästa inlägg - stora delikatesspaketet från Olioli med Verrini Munari´s balsamvinäger  - lagrad 7 år i ek- och körsbärsfat, Gravistelli ekologisk olivolja i begränsad upplaga, Marqués de Valdueza -  en av världens bästa olivoljor, New Creative Food Dillolja, Mancino´s olivolja smaksatt med apelsiner, Mancino´s pasta catavelli och Mancino´s Taralli sesam snacks.



En veckovinnare presenteras varje måndag och månadens totalvinnare den 30:e september.

Har du frågor om tävlingen, ställ då gärna dem i denna tråd.

Undantagna: Andreas och Urban som driver Matforum, vår familj, släkt och nära vänner får inte delta i tävlingen. Däremot får vi förstås skriva ändå.
Den som inte frågar får inga svar.

kryddburken

så tävlinginlägg ska inte "märkas" med något speciellt? (ttt) ?

Andreas

Nej precis, det är bara att skriva på! Allt läses.
Den som inte frågar får inga svar.

kryddburken


Anne

Anne's Food - min matblogg

Kari

Kul!!! ;D

Är gissa-matbilden-tråden med i tävlingen? Tänkte om någon gissar och formulerar sig riktigt bra men ändå fel, så att säga  ;)


Andreas

Jodå alla trådar som har det minsta med mat att göra är med, det är en jättebred tävling.

Kul att ni tycker tävlingen är kul! :)
Den som inte frågar får inga svar.

Hannu

var hittar jag där jag ska skriva medlemspresentation?

Andreas

Tråden med medlemspresentationer finns i avdelningen "Bara för medlemmar" som syns när du är inloggad nästan längst ner. Du kan även klicka rubriken "sök" nästan överst på sidan och skriva in "medlemspresentationer" där så hittar du den. Välkommen till Matforum Hannu!
Den som inte frågar får inga svar.

annapanna

Var det förresten här jag skulle lägga mitt bidrag???

Andreas

Nej, inte här, den här tråden handlar om tävlingen. Men du får gärna starta en ny tråd med titeln "Matrim" i avdelningen "Allmänna diskussioner".
Den som inte frågar får inga svar.

annapanna

Ok, tack för hjälpen. Och snabb support!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal