Edinburgh: Restaurang Amber

Startat av Milla, 2008-08-15 16:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Milla

Vet inte om jag gör rätt nu - osäker på hur man lägger in ett inlägg. Men jag var på Restaurang Amber i Edinburgh (Skottland) förr veckan med några vänner. Den ligger i källaren på ett Whisky Center. Ganska fint och mysigt, men inte allt för dyra priser. De har bl.a. Haggis med potatismos och gravy för £7,50 (ca 90kr). Den var grå till färgen, men smakade bra. Kan rekomenderas om ni tar en tur till Edinburgh och vill smaka något inhemskt.

bryggens

Något inHEMSKT kan man säga , stoppad fårmage liknande pölsa, inget för mig.
Om jag inte visste vad det innehöll kanske jag till och med skulle tycka om det. Men!
Var det gott , smakade det lite som pölsa eller?

Milla

De hade lagt upp det ganska apptitligt, utan fårmagsäcken, men som sagt fortfarande grått till färgen.
Jag har faktiskt inte smakat pölsa, men det här smakade gott - men då åt jag inte en hel portion, utan smakade bara.
Det var ganska löst i konsistensen. Kompisen som åt hela portionen tyckte att det var det bästa i matväg på hela resan.
Tror det påminnde lite om isterband, men inte så syrligt.

Andreas

Tack för tipset! Vad åt du själv för något?
Den som inte frågar får inga svar.

Milla

Jag åt deras korv med potatismos och lökgravy. I Storbritanien har de ju gravy eller vitabönor i tomatsås till det mesta.
Denna lökgravy var väldigt god. Bäst av allt var deras äpplepaj med vaniljsås som jag åt till efterrätt. Både såsen och pajen var helt
rätt. De hade lite mandel i äpplepajen och äpplena var både i bitar och rivna, helt ljuvlig.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal