Tips på bra sliperi i Stockholm?

Startat av Fligan, 2009-09-16 14:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Fligan

Hej ni,

Totalt nybörjare på allt som gäller brynining och slipning av knivar. Vet inte riktigt hur jag ska börja... har tre Globalknivar (GS-38, G-55 och G-46) som jag haft i mer än fyra år... hör och förfasas, jag har aldrig slipat eller brynt dem... och såklart har de blivit slöare och slöare...(skärsåren blir inte lika djupa:)

Iallafall.... att slipa själv verkar vanskligt när jag inte har en aning om hur man gör och på nåt sätt känns det oxå lite svårt att "läsa om hur man gör"...så jag undrar, var kan man lämna in knivarna på slipning (utan att de riskerar att bli förstörda) Jag bor i sthlm.

/S


Kari

Knuff i tråden!

Bra länk där från dePaul! Någon som har egen erfarenhet av Lars Öqvist AB i J-hov?

JanneG

Som det verkar på sliperi Eggens hemsida så fungerar Lars Öqvist AB som inlämningsställe till sliperi Eggen, så dom kanske inte har nån egen slipning..? :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal