Efterlysning: Recept på marmeladgodis

Startat av Tove, 2007-12-18 20:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Tove

Jag har köpt agar-agarflingor och tänker försöka mig på att göra marmeladgodis. Är det någon som har ett bra recept? Jag försökte med pektin (Certo) förra året och det gick verkligen åt skogen.

Andreas

Jag såg Monikas mat i måndags där hon gjorde just marmeladkonfekt med pektin, här är receptet: http://recept.nu/1.128109/monika_ahlberg/efterratter_godis/marmeladkonfekt

Hur såg ditt recept ut och på vilket sätt gick det åt skogen för dig?
Den som inte frågar får inga svar.

Tove

Jag använde mig av ett recept som såg ungefär sådär. Skillnaden var att man skulle ha en påse melatin, vilket jag inte hittade. Så jag använde mig av flytande pektin istället och höftade lite, eftersom jag inte hade någon aning om proportionerna. Ena försöket stelnade det inte ens utan blev bara som en seg massa, andra försöket blev det stenhårt, hehe. Men det där receptet ser ju bra ut, jag får prova det. Jag ska nog testa med agar-agar också, tror att det kan stelna lite bättre än med pektin.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal