Mexikansk tacopaj från Felix (4/5)

Startat av Andreas, 2007-04-25 12:19

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Mexikansk tacopaj från felix - med majs och jalapenopeppar

Här är faktiskt en produkt där bilden på förpackningen inte skiljer sig så hemskt mycket från det färdiga resultatet! Inte lika brungräddad förstås, men visst ser pajen ganska trevlig ut på den undre bilden, precis fotograferad då den kom ur Micron?

Bra konsistens också, pajdegen är jämnt tillagad och frasig.

Och det smakar gott! Degen smakar smör. Köttfärsfyllningen har syrlig smak åt creme fraiche-hållet, och är faktiskt lite halvstark.

Visserligen relativt högt fettinnehåll, men med en fräsch sallad till blir det ändå en ganska fin måltid.

Betyget då?
¤ Uteende: 4/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 4/5
¤ Helhetsbetyg: 4/5

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Anso

Jag äter denna relativt ofta. Vill inte slösa tid på mat jämt till hemma-lunch och då tycker jag denna funkar bra, men mycket mat är det inte. Både skalet och fyllningen är goda. Felix gör många pajer och inte alla är goda eller bra sammansatta. Särslit de med fullkornspajskal varken ser ut som eller smakar som paj ska (om jag är klantig nog att köpa en dålig modell till så kan jag skriva något om det ;)).

Andreas

Kul med nån fler som vågar erkänna att de äter sån här mat ibland. ;) Med tanke på vilket enormt utbud det är i affärerna borde väldigt många äta den...

Nej, det är inte så mycket mat men jag misstänker att den innehåller ganska mycket energi ändå... har inte läst innehållsförteckningen så noga. Äter du inget till pajen som nån frukt eller grönsak?
Den som inte frågar får inga svar.

Anso

Vi fattade beslut i julas om att äta "riktig" mat till middag varje dag, men lunch är det fortfarande sådär med under veckodagarna. Tar alltid med en färdigrätt till jobbet (semester just nu). Hemma kan det bli en paj eller pizzabit. Brukar inte äta något till, men om jag känner mig mer hungrig så kan det bli en frukt (eller något sämre) efteråt. Kan ju äta mellanmål med den lilla killen också. Näringsmässigt så är dom väl inte så lysande :D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal