Bakbord

Startat av jelvis, 2007-12-26 13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Citat från: PerG skrivet 2009-04-15 14:04
Se dock till att ha en ganska tjock skiva om du bygger en själv. Den jag köpte var egentligen för tunn och har man den på diskbänken (som har en kant) så måste jag lägga under saker för att den inte ska "bukta" ner eller vad det heter..


En tunn skiva brukar gå fint att styva upp med ett litet limmat/skruvat listverk på baksidan..?

Citat från: Kari skrivet 2009-04-15 14:32
Nja, rent trä blir det inte, gärna med vattentålig yta så man kan skrapa och tvätta utan att träet reser sig.


Fast hur mycket behöver bakbord tvättas egentligen?  Du är ren när du använder det och mjölet är rent och dessutom när du bakar så bakar du väl brödet på så hög temperatur och så länge att allt farligt dör? Det sistnämnda gör ju att hästmannens små möss inte heller är nåt problem. :)

Citat från: Kari skrivet 2009-04-15 14:32
Fast utan sarger går ju skivan in bakom vilken dörr som helst.. Kanske börja utan ändå?


Kunde man inte ha vikbara kanter på något vis?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Hmm, kul att ett bakbord kan bli vetenskap eller nästan iaf! ;)

Nä, inga tunna skivor - dessutom vill jag få upp höjden lite. Tungt är bra.
Bra tänkt om hur mycket man egentligen behöver tvätta ett bakbord.. Då kanske man slipper ha en glatt yta trots allt?
Fastnar en deg mer eller mindre på en träyta eller "plastyta" tro?

Kanter/sarger - det verkar ju vara kanter på köpeborden.. Vikbara, nää.. Men om någon sorts "snap on" om det inte blir för hightech. Då kan man ju städa under.. :D

--

Hästmannen där - han verkar vara en riktig djurvän.. ::)


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal