Thai red curry - Findus kökets utvalda (3/5)

Startat av Andreas, 2009-12-21 14:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Kycklingfilé i het röd currysås med basmatiris, sugar snap peas och mangosalsa

Är inte helt förtjust i färgkombinationen och brytsockerärterna är fula och skrivliga på ytan. Men positivt är i alla fall att kycklingen är fint gräddad.

Riset är osalt. Brytsockerärterna smakar gott men är alldeles för kokta. Kycklingen är bra, det vill säga inte torr och gummiaktig som kycklingen i de andra tre kycklingrätter i samma serie jag provat. Currysåsen har en del styrka men är annars tråkigt tunn i smaken.  Mangosalsan är god och väldigt fruktig och jag gillar de förhållandevis stora mangobitarna, men salsan passar inte alls ihop med det övriga.

"UTAN ONÖDIGA TILLSATSER" står det på baksidan av förpackningen, men förklara då vad creme fraiche och mjölkprotein har i "thailändsk" currysås att göra?

¤ Utseende: 3/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 3/5
¤ Helhetsbetyg: 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Hehe, stod och var så nära att köpa just denna låda - helt och hållet på lådans utseende. För visst ser det gott ut?

Andreas

Det är möjligt det såg gott ut från början, men alla minnen av det är borta, när jag ser bilden nu ser jag bara mangosalsan och tänker på hur illa jag tyckter den passar in. Men det är ju min personliga smak, det måste ju finnas dem som tycker det är gott. För jag antar att Findus har rätt omfattande provsmakningar innan de släpper sina rätter?

Hur som helst så hade du kunnat gå på värre minor än detta, det är ju ändå fullt ätbart och vem vet, du kanske är en av dom som hade gillat?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Det skulle vara intressant att få en inblick i hur den här typen av produkter konsumenttestas.. Om det gör alls?!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal