Coca Cola vs. Pepsi Cola

Startat av Kari, 2009-01-30 23:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Den eviga frågan. Coke vs Pepsi.

Vilken smakar bäst? Light, Zero eller den vanliga? Hur mycket räknat på en vecka?

Det finns en film som handlar om detta ur ett historisk perspektiv, någon som minns titlen?

agnetasch

Coke är godast så klart ;D Den vanliga.

När, var o hur såg du den filmen?


Urban

Jag säger också Coke. Bäst är den när man får dricka den ur den klassiska 33 cl glasflaskan. På nåt konstigt sätt så upplever jag den ännu godare då fastän det förmodligen är exakt samma dryck som i plastflaska och aluminiumburk ???.

helfgren

Tycker nog att Pepsi är godare , dock är den stora favoriten Dr pepper .

MVH// Henrik
Carpe diem

crlhrv

Citat från: Urban skrivet 2009-01-31 09:07
Bäst är den när man får dricka den ur den klassiska 33 cl glasflaskan. På nåt konstigt sätt så upplever jag den ännu godare då fastän det förmodligen är exakt samma dryck som i plastflaska och aluminiumburk ???.


Kan det vara så att aluminiumburken påverkar smaken på något sätt? Jag har en känsla av att det påverkar smaken indirekt, det är helt enkelt "godare" att sätta läpparna mot en glasflaska istället för metall.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Citat från: crlhrv skrivet 2009-01-31 11:09
det är helt enkelt "godare" att sätta läpparna mot en glasflaska istället för metall.
Så får man i sig mindre råttlort också, som tydligen hamnar på burkarna i lagerlokalerna. Flaskhalsen är ju skyddad av kapsylen.

Mickan

Tack Agnetasch för upplysningen som gör att jag ser ännu en möjlighet att träna mitt immunförsvar genom att dricka cola ur burk. Jag gillar Coca Cola och Pepsi lika mycket!
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Själv dricker jag den vanliga Coca-Colan i första hand, oftast de stora petflaskorna. Pepsi är gott det med och där får priset avgöra. Pepsi kan ju vara busbilligt ibland.
Om jag inte tänker mig för skulle jag nog kunna suga i mig dryga litern per dygn. Annars får man ju ont i huvudet.

Light produkter har aldrig varit min grej.

--

Agnetasch: Filmen där.... Nja, längsen i soffan på tv ;) Kanske på Discovery? Hittade en på piratebay med ingen delar ut den för tillfället..

Helfgren: Dr Pepper är tummen upp  ;D 


Filippa

Jag gillar Pepsi, light eller Max. Inte för kaloriernas skull - det hade varit att hyckla men tycker det är godare light och med lime i.

Andreas

Agneta: Är flaskhalsen så skyddad? Jag tror nog att de flesta med sina läppar vidrör ett ganska stort område utanför kapsylen när de dricker läsk...

Coca Cola är mitt val men det blir inte ofta, förutom till burgare dricker jag nästan aldrig läsk. Äter jag lunch ute väljer jag lättöl istället för läskeblask.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Tydligen lägger sig råttlortarna mest ovanpå, inte runt ;)
Behöver du mer info; kontakta min syster, hon dränker mig i amerikansk skräckpropaganda. Ibland är den inte riktigt up to date, förra veckans varning handlade om glutamat ;D 

Shanta

Jag tar alternativ nummer tre, vatten :)

Nä men ok då, om jag måste välja läsk, så tar jag fortfarande alternativ nummer tre, Sockerdricka ;D

Haha, ok, allvarligt nu, mellan dem två så skulle jag utan tvivel ta Coca Cola. Tycker pepsin känns "sötare", kanske inbillning men men.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal