Prag: Phenix restaurant

Startat av Andreas, 2012-06-29 18:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Restaurang Phenix ligger precis i utkankten av gamla stan vid Karlsbron. Jag hamnar här på grund av att stället fått bra omdömen hos Tripadvisor, rankat som 26 av 1343. Detta är en trevlig och med pragmått mätt ganska "fin" restaurang med alert och vänlig personal.

Som aptitretare bjuds en liten skål med äggröra.

Till förrätt väljer jag stekt ankbröst med kranbärsvinsreduktion och ruccolasallad för CZK 245:- eller SEK 86:-. Gott och vällagat!

Varmrätt blir stekt havsaborre med körsbärstomater och spenat för CZK 375:- eller SEK 132:-. Gott och vällagat!

Efterrätten slutligen består av hemgjorda jordgubbsdumplingar med färska jordbubbar, créme fraiche och organisk lönnsirap för CZK 145:- eller SEK 51:-. Själva dumplingarna smakar exakt som vanlig hederlig potatispalt fylld med jordgubbar. Roligt, gott och vällagat!

Allt är gott och det finns alls inget att klaga på, men jag saknar den där sista lilla knorren för fullt betyg så betyget blir 4/5.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal