Vilken är absolut bästa kniven som går att köpa för pengar?

Startat av Andreas, 2007-07-14 18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

vilsjin

Citat från: Jan skrivet 2011-09-29 19:50
Inget fel på IKEA;s knivar. Hur bra som helst

IKEA har knivar i prisklassen 25 kronor för tre till 499 kronor för en så vad du säger är rätt meningslöst.
Ja, IKEA säljer en del prisvärda knivar, men de är knappast mest prisvärda.

Om den ursprungliga frågeställningen: "bästa kniv som går att köpa för pengar" vill jag säga att den är lika meningslös.
Det är som att fråga efter den bästa skon som går att köpa för pengar.
Allt handlar om din fot, hur du skall använda den och hur den kommer att skötas. Skall den bli riktigt bra måste den specialtillverkas för just dig.
Inga frågor om "bästa kniven" går att besvara utan info om till vad kniven skall användas, hur du sköter den, hur du använder den och vad du är beredd att betala.
Det går ju inte ens att säga vilken den bästa skruvmejseln man kan få för pengar är.

kayaker

Citat från: vilsjin skrivet 2011-09-30 21:13
Om den ursprungliga frågeställningen: "bästa kniv som går att köpa för pengar" vill jag säga att den är lika meningslös.
Det är som att fråga efter den bästa skon som går att köpa för pengar.

Det är relativt enkelt när det gäller skor. Då går du bara hit:
http://www.johnlobbltd.co.uk/main/main.htm
:)
/F

crlhrv

När jag var hos Sundqvist huvudkontor här i Göteborg och klämde på deras Yaxell Gou serie så pratade jag lite med en säljare som berättade om köksknivar som tillverkades enligt samma principer som katanasvärd (samuarjsvärd). Med priser på flera hundra tusen kronor per kniv fick det helt plötsligt den 101 lagers damaskuskniv jag höll i handen att framstå som lite mindre exklusiv..

..och nej, de har inga planer på att ta in dessa knivar i sitt sortiment ;)

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Karl Erik Schough


Matand

Går inte att svara på, en kniv som passar dig tycker din kompis är riktigt dålig och vice versa. Den bästa kniv jag hållit i min hand är en Bob Kramer by Zwilling, Euro Stainless. Rakbladsvass och relativt lite underhåll, det gillas. Om någon vänlig själ hade gett mig en original Kramer hade man ju inte tackat nej men att köpa en själv för 20- till 30000 känns bara onödigt

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal