Vinnare i sommartävlingen 2008

Startat av Andreas, 2008-09-08 11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Folket har röstat! *fanfar*

På plats ett - matbildernas drottning Anne - Eclair med vaniljkräm och vispgrädde blandat och en chokladglaze (Bilden tagen med Nikon d80 + Tamron makroobjektiv)



Silvermedaljör - popcornprinsen Znapper - Rekordpopcorn hos kär familj (Bilden tagen med Sony Ericsson K800i)



Bronspengsvinnare - en man med råg i ryggen: Hasse - Råg (Bilden tagen med Canon Powershot S5 IS)



4:a Kryddburken - Utflykt i blåbärsskogen (Bilden tagen med Canon EOS 20D)



5:a Snurresprätt - Grön sparris (Bilden tagen med Samsung S630)



6:a Sofia - Frukost på Maritim i Simrishamn (Bilden tagen med Fujifilm Finepix F40fd)



Rätt vikt på mitt största svarta vinbär var 2,25 gram (vågen visar tiondels gram och den pendlade mellan 2,2 och 2,3). Uppskattningarna sträckte sig från 0,34 gram till 76,15 gram men närmast kom Elka med 2,07 gram, härmed utnämnd till kung av vinbär. Tänk vad bra att du äntligen får dig lite böcker. :)





Jättegrattis alla vinnare! Skicka mig PM med er adress så kommer er vinst på posten!

Stort tack alla som var med och tävlade och sist men inte minst tack till våra tävlingssponsorer!

Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Nejmen gud, är det sant?! Wheeeei! Tack så *väldigt* mycket!! :)
Anne's Food - min matblogg

snurresprätt

Oj vad glad man blir såhär på en måndagsförmiddag, tack alla och för en jätterolig tävling. Min personliga favorit är helt klart popcornbilden, den blir man glad av.

Mvh Fred http://matgalen.blogspot.com/

agnetasch

GRATTIS alla duktiga o fyndiga fotografer! :D :D :D

(o ett grattis också till den duktiga bärviktsgissaren)

kryddburken


Mimmi

Grattis till er alla :)

Andreas, Är din vinbärsbuske en Storklas kanske?

Hasse

Tackar och bockar! Och grattis till övriga vinnare!

Inte trodde jag att de där axen råg skulle komma till så stor nytta. Först i gissa matbildentråden, och sedan för att räkna ut hur många ax som går åt till en liter mjöl, och dessutom vinner jag en massa fina böcker. Jättekul!

Av ren nyfikenhet, hur många deltog i den slutliga omröstningen?

mums

Grattis alla vinnare! Nr 1 liknar faktiskt ansiktet på vår lille hund, å hon e ju för go.

Hasse

Mums, du bara måste visa en bild på din hund!  :)

Jomael

Åh vilka fina bilder allihop! Ett stort grattis till er alla!

Min personliga favorit är Hasses ax, jag gillar kontrasterna, läckert!

annamaria

Grattis allihop! Tänk vilka roliga recept ni alla kan bidra med nu med alla era fina böcker!

Kari


Andreas

Mimmi: Storklas, är det nån vinbärsart med extra stora bär? Jag vet inte vad mina buskar är för sort men det där bäret var ett undantag, de andra som såg stora ut vägde runt 1,5 gram och de minsta runt 0,5 gram.

Hasse: Det var ett 50-tal som deltog i omröstningen (fast tyvärr var många ogiltiga, dock hade vinnaren varit densamma ändå). Hur som helst väldigt skönt att slippa utse vinnare, för mig hade nästan alla bilder som gick vidare till omröstning varit värdiga förstapristagare lite beroende på vad man tittar efter i en bild. Och det blev ju ett bra urval.

Några andra bilder jag personligen gillade lite extra var ärtsoppa med punch - hög mysighetsfaktor, getingäppelbilden - häftig bild, har aldrig sett nåt liknande och kantarellerna - ruffigt spontan, fina färger och dessutom verkar rubriken på tidningen vara kul... Vad står där egentligen "Skiter i d...."? :)
Den som inte frågar får inga svar.

Mimmi

Vi har enbart svartvinbärsbuskar av STORKLAS, som ger stora fina bär och är otroligt goda. Men rackarns så stort ditt bär var, fullmatat och fint. Jag vägde 10 st av mina stora och delade på tio för att komma med en bra vikt. Tyckte jag var fiffig, men det hjälpte inte.
Elka, vad har du för jättevinbär?

Znapper

Men va kul.
Tack alla.
Barnen pratar fortfarande om det :D

Kari

Mimmi: Jag har inga vinbär.. :(

Jag försökte visualisera ett stort bär och tänka i relation till någon fiskepryl i samma storlek. ;D

Gjorde ett försök att få svärmor att väga röda vinbär som var normala i storlek på en hushållsvåg från 60-talet.. Men det sprack. :D

Så det blev 2,07g, till chansning!  ;D ;D ;D

Mimmi

Makar, alla sätt är bra utom de dåliga, ditt sätt var en lyckad chansning. Får prova med att visualisera nästa gång, får rota lite i mannens fiskeväska också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal